پیش نویس قرارداد شراکت روسیه و ایران آخرین هماهنگی ها رو پشت سر می گذارد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов
Специальный представитель президента России по Афганистану Замир Кабулов  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2023
اشتراک
کابولوف نماینده رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان: پیش نویس قرارداد شراکت روسیه و ایران آخرین هماهنگی ها رو پشت سر می گذارد
زمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که پیش نویس قرارداد همه جانبه شراکت راهبردی بین روسیه و ایران در آخرین مرحله هماهنگی ها می باشد ولی تاریخ امضا آن هنوز مشخص نیست.
وی روز سه شنبه در دیدار نمایندگان ویژه کشورهای مختلف در امورد افغانستان با بیرکل سازمان ملل متحد که در قطر در حال برگزاری می باشد، حضور پیدا کرد.
کابولوف تاکید کرد: "این مسئله (در مورد امضای قرارداد در خصوص شراکت راهبردی) توسط شرکای ایرانی بیش از یک سال پیش مطرح شد و پیش نویس چنین قراردادی با تاریخ اعتبار 20 سال در مرحله نهایی هماهنکی ها قرار دارد. این قرارداد به امصا خواهد رسید، زمانی که مورد هماهنگ شده باشد و دو طرف در خصوص تمامی بندهای آن به موافقت نهایی برسند".
به گفته وی تاریخ دقیق امضای این قرارداد فعلا مشخص نیست.
در اواخر ماه مارس حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران در نتیجه مذاکرات با همتای روسی خود اعلام کرد که قرارداد راهبردی بلند مدت بین ایران و روسیه ممکن است در آینده نزدیک در تهران به امضا برسد.
روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.04.2023
چه چیزی روسیه و ایران را متحد می کند؟
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала