ادای احترام به قربانیان فاجعه اودسا در مسکو + ویدئو

اودسا
اودسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2023
اشتراک
حدود هزار فعال "گارد جوان روسیه متحد" و "گروهان داوطلبان" در نزدیکی سفارت اوکراین در مسکو به مناسبت سالگرد نهمین تراژدی در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا تجمع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، فعالان با قرار دادن شمع ها در کنار هم، جمله "به یاد داریم" را به وجود آوردند. آنها همچنین با حمل پرتره هایی از کسانی که در خانه اتحادیه های کارگری جان باختند، آنها را در نزدیکی سفارت اوکراین در روسیه قرار دادند.
رئیس "گارد جوان روسیه متحد"، "آنتون دمیدوف" خاطرنشان کرد: "مقصر این تراژدی کاملاً متوجه مقامات اوکراین از جمله است. نه سال است که این قتل غیرنظامیان مورد بررسی قرار نگرفته و عاملان آن مجازات نشده اند. به همین دلیل است که ما به اینجا و در بسیاری از شهرهای دیگر می آییم، کلمه "به یاد داریم" را به وسیله شمع نقش می بندیم تا به تمام جهان و آن دسته از جنایتکارانی که در دولت اوکراین هستند،اعلام کنیم که عاملان این جنایت باید مجازات شوند".
وی افزود که شهروندان اودسا در سال 2014 کودتای رخ داده در کی یف را نپذیرفتند و به خیابان های شهر آمدند. این افراد با شدیدترین تهاجم از سوی نازی های اوکراین مواجه شدند و به داخل اتحادیه کشانده شده و سوزانده شدند".
فعالان در مسکو شعار دادند: "اودسا را ​​به یاد بیاور، دونباس را به خاطر بسپار، فاشیسم از بین نمی رود"! دمیدوف به یاد کسانی که در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا جان باختند، یک دقیقه سکوت اعلام کرد.
در اودسا، پس از تغییر قدرت در اوکراین در سال 2014، فعالان ضد "میدان" به نشانه اعتراض، تجمعاتی را در میدان "کولیکوف" برپا کردند. بعد از ظهر روز دوم ماه مه، در منطقه میدان گرچسکایا، درگیری میان فعالان ضد میدان از یک سو و نازی های خارکف و اودسا و همچنین شرکت کنندگان در یورومیدان از سوی دیگر آغاز شد. در آن روز بیش از 250 نفر مجروح شدند.
در آستانه سالگرد این رویدادها، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، مرگ افراد در خانه اتحادیه های کارگری در اودسا را ​​تکرار جنایات "باندرا" در "خاتین" در طول جنگ بزرگ میهنی خواند. وی خاطرنشان کرد که تحقیقات جامعی در مورد رویدادهای اودسا انجام نشده است. علاوه بر این، به گفته او، بسیاری از کسانی که در مقابل دوربین ها قرار گرفتند و به وضوح دستگیر شدند و افراد زنده را قتل عام کردند، به فعالیت های عمومی مشغول هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала