180 نفر در تظاهرات اول ماه مه در فرانسه بازداشت شدند + ویدئو

© AFP 2023 / Philippe Lopezتظاهرات در فرانسه
تظاهرات در فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2023
اشتراک
وزارت کشور فرانسه از بازداشت 180 نفر در تظاهرات شهرهای مختلف این کشور که به مناسبت روز اول ماه مه برگزار شد، خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، تظاهرات گسترده اول ماه مه در سراسر فرانسه روز دوشنبه برگزار شد. ده ها هزار نفر در پاریس در این تظاهرات شرکت کردند.
بلافاصله پس از آغاز تظاهرات در پایتخت فرانسه، درگیری های خشونت آمیز بین رادیکال های بلوک سیاه پوست و نیروهای پلیس این کشور آغاز شد، پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد. رادیکال ها نیز اقدام به پرتاب ترقه و بطری به سمت نیروهای انتظامی کرده و همچنین شیشه های بانک ها و سایر اماکن را شکستند.
اتحادیه های کارگری پیشرو فرانسه خواستار آن شده اند که اول ماه مه روز "اقدام مردمی بی سابقه علیه اصلاحات بازنشستگی و عدالت اجتماعی" باشد. لوران برگر، رئیس بزرگترین اتحادیه کارگری، کنفدراسیون دموکراتیک کار فرانسه، گفت که تظاهرات امسال "بزرگترین تظاهرات در 30 تا 40 سال گذشته" خواهد بود. به گفته وی، تا 1.5 میلیون نفر می توانند در آن شرکت کنند.
در 14 آوریل، شورای قانون اساسی فرانسه یک ماده کلیدی از لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را تصویب کرد که خواستار افزایش تدریجی سن بازنشستگی این کشور از 62 به 64 سال تا سال 2030 است. در همان روز، مکرون این قانون را امضا کرد، این سند در روزنامه رسمی منتشر شد.
اصلاحات حقوق بازنشستگی موجی از اعتراضات را در سراسر فرانسه به راه انداخته است که با درگیری بین تظاهرکنندگان و نیروهای پلیس، شورش و بازداشت همراه شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала