نتانیاهو: تنها تهدید نظامی، ایران را متوقف می کند

© AFP 2023 / Gali Tibbonمعنای تهدید جدید نتانیاهو چیست؟
معنای تهدید جدید نتانیاهو چیست؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2023
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد، اقدامات اتخاذ شده تاکنون، برنامه هسته ای ایران را ده سال عقب انداخته است، اما تنها یک "تهدید نظامی معتبر" می تواند آن را به طور کامل متوقف کند.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در مصاحبه با سی ان ان گفت:" ما تخمین می زنیم که تلاش های چند جانبه ما، برخی عملیاتی، برخی اقتصادی یا سیاسی، ممکن است برنامه های اولیه آنها را متوقف کرده باشد. آنها فکر می کردند حدود ده سال پیش به جایی می رسند که اکنون هستند. ما توانستیم سرعت آنها را کم کنیم، اما نتوانسته ایم به طور کامل جلوی آنها را بگیریم".
وی اضافه کرد:" اگر می خواهید ایران را از تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای باز دارید، تنها راه متوقف کردن آنها، تهدید نظامی است".

وی به عنوان نمونه‌های موفق خنثی کردن چنین تهدیداتی در گذشته، "موارد" عراق و سوریه را نام برد که در آن رآکتورهای هسته‌ای در حال ساخت توسط ارتش اسرائیل نابود شدند و همچنین لیبی که به گفته نتانیاهو، به دلیل تهدید نظامی آمریکا، برنامه هسته‌ای خود را رها کرد.

نتانیاهو بارها اعلام کرده است که کشورش اجازه دستیابی به تسلیحات هسته ای را به ایران نخواهد داد و آماده است به تنهایی از نیروی نظامی برای این کار استفاده کند.
نخست وزیر اسرائیل در ادامه تاکید کرد:" ما نمی دانیم آنها پس از دست یابی به سلاح هسته ای منطقی رفتار می کنند یا خیر. و این می تواند مسیر تاریخ را به شکلی منفی تغییر دهد. من فکر می کنم همه ما در اسرائیل، ایالات متحده، جهان آزاد، و بسیاری از همسایگان عرب ما، مسئولیت داریم تا هر کاری که در توان داریم، انجام داده تا از تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته ای نظامی جلوگیری کنیم".
نتانیاهو افزود: "تمام این اتفاقات بیشتر به این دلیل است که من دوباره انتخاب شده و بازگشتم".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала