Press release_Sputnik Launches Political Talk Show in Argentina - اسپوتنیک ایران  , 1920
اسپوتنیک توضیح می دهد

اسپوتنیک توضیح می دهد: در مورد مهمات با اورانیوم ضعیف شده چه میدانیم؟

ناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.03.2023
اشتراک
آنابل گولدی معاون وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که کشورش در نظر دارد گلوله های توپ دارای ائرانیوم ضعیف شده را به نیروهای مسلح اوکراین ارسال نماید.
مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده بعنوان یک سلاح شیمیایی توسط سازمان های بین المللی شناخته نمی شوند و بکارگیری آنها به هیچ نحو تنظیم و یا منع نمی شوند. از آنجایی که این نوع تسلیحات به میزان کافی جدید بحساب می آیند، در سازمان ملل متحد سندی محدود و یا منع کننده بکارگیری آنها وجود ندارد.
استفاده از اورانیوم ضعیف شده در گلوله های با کالیبر مشخص قادر به عبور از تجهیزات زرهی را برای اولین بار آلمان نازی در زمان جنگ جهانی دوم آغاز کرد. نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا در سال 1991 در خلیج فارس در عملیات "طوفان صحرا" و در جریان جنگ بوسنی، حین بمباران یوگسلاوی در سال 1999 و نیز در سال 2003 در جنگ عراق از این تسلیحات استفاده کردند.
ارسال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
رسانه: نیروهای ویژه بریتانیا بدنبال مهمات برای اوکراین در سراسر جهان هستند
کارشناسان در این خصوص چه می گویند:
چنین گلوله هایی قادر به عبور از زره با قطر یک متر می باشند. در آنها مواد منفجره وجود ندارد و آنها خدمه مجموعه جنگی را در داخل تانک با ترکش از پای در می آوردند.
این گلوله تشعشع رادیواکتیوی دارد ولی بسیار سمی می باشد. داستان از این قرار است که غبار با ذرات ریز از آن منتشر می شود که در زمان برخورد با موانع پدید آمده و وارد سیستم تنفسی انسان می گردد و این بسیار مضر می باشد. طبق اصول در صورت در صورت برخورد این گلوله، انتشار ذرات کوچک این آلیاژ در فضایی قابل توجه صورت می گیرد و خاک آلوده می گردد.
یعنوان مثال صربستانی که تحت این بمباران قرار گرفته است، یک نمونه در این زمینه می باشد که اینک تبعات استفاده از این بمب ها در خاک آن پدیدار می شوند. در آنجا همه ساله صدها کودک دچار بیماری های سرطانی می شوند و از هر 400 بیمار در سال، تنها 60 نفر را می توان نجات داد. چنین میزان مبتلا به بیماران سرطانی تا قبل از بمباران ناتو در این کشور هرگز مشاهده نشده بود. شرایط مشابهی در عراق نیز شکل گرفت، جایی که در صحراها بازمانده های مهمات رادیواکتیو پیدا شدند که توسط نیروی هوایی در جریان عملیات نظامی رها شده بودند. کودکان عراقی نیز شروع به ابتلا به بیمارهای کمیابی کردند که آنها را مشخصا به تسلیحات آمریکایی مرتبط می دانند.
الکسی رام کارشناس نظامی در این خصوص اظهار کرد: "علیرغم اینکه این تصور وجود دارد که ورانیوم ضعیف شده در ظاهر هیچ تشعشع اضافی را ندارد، اما تحقیقات بعدی در مناطق جنگی در سال 1991 در عراق نشان دادند که در آنجا آلودگی رادیواکتیوی وجود دارد که بشکل منفی بر شهروندان غیر نظامی و نیز نظامیانی که در آنجا حضور دارند، تاثیر می گذارد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала