شی جین پینگ وارد مسکو شد+ ویدئو

© Sputnik / Илья Питалев /  مراجعه به بانک تصاویر Прилет председателя КНР Си Цзиньпина в Москву
Прилет председателя КНР Си Цзиньпина в Москву - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
اشتراک
هواپیمای حامل رئیس جمهور چین در مسکو فرود آمد.
به گرارش اسپوتنیک، هواپیمایی که شی جین پینگ با آن وارد روسیه شد در مسکو فرود آمد.
طبق داده‌های Flightrada، هواپیمایی که شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین با آن به مسکو پرواز کرد، در فرودگاه ونوکوو فرود آمد.
هواپیمای رهبر چین در رتبه اول برترین پروازهای ردیابی شده در جهان قرار داشت. بیش از 100000 نفر بوئینگ 747 ایر چین را در اوج خود دنبال کردند.
همانطور که سرویس مطبوعاتی کرملین اشاره کرد، ولادیمیر پوتین در طول این گفتگوها قصد دارد با همتای چینی خود در مورد موضوعات مهم توسعه "مشارکت جامع و همکاری استراتژیک بین روسیه و چین" گفتگو کند. رهبران دو کشور همچنین در مورد تعمیق همکاری ها در عرصه بین المللی و امضای اسناد مهم دوجانبه تبادل نظر خواهند کرد.
ارزیابی کارشناسان از سفر شی جین پینگ به روسیه:
🔸 نلسون وونگ، کارشناس کلوپ والدای معتقد است، نشست سران دو کشور چین و روسیه، در شرایط تشدید بازی‌های بین قدرت‌های بزرگ، اهمیتی تاریخی خواهد داشت و یکی از موضوعات اصلی، پیشنهادات پکن برای پیشبرد مذاکرات صلح خواهد بود. 🔸 الکسی ماسلوف استاد انستیتوی مطالعات آسیا و آفریقا در مسکو عقیده دارد: پوتین و شی جین پینگ درباره راه‌های حل مناقشه در اوکراین بدون آسیب رساندن به غرور و حیثیت همه طرف‌ها و همچنین ایجاد مکانیسم‌هایی برای جلوگیری از هر گونه درگیری‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.
🔸 ویتالی مانکویچ، رئیس اتحادیه صنعتگران روسیه و آسیا می گوید: سفر رهبر جمهوری خلق چین به این معنی است که همه توافقات استراتژیک در حال اجرا هستند، و همچنین سیگنال مثبتی برای تجارت روسیه است. 🔸 شیائو بن، کارشناس چینی معتقد است که سفر شی جین پینگ پایه و اساس توسعه روابط چین و روسیه برای پنج سال آینده خواهد بود که برای دو کشور اهمیت زیادی دارد.
در چین توضیح دادند که پوتین و شی جین پینگ چگونه جهان را تغییر می دهند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.03.2023
شی جین پینگ: چین و روسیه به "دوستی" و "همکاری سودمند" پایبند هستند
واکنش رسانه های جهان به سفر رهبر چین به روسیه:
🔸 واشنگتن پست: پکن آماده است تا از شراکت خود با مسکو برای مقابله با ایالات متحده آمریکا استفاده کند، حتی اگر به معنای تایید ضمنی عملیات نظامی روسیه در اوکراین باشد.
🔸 مجله ی وال استریت: مقامات غربی و تحلیلگران امنیتی در تلاش برای درک مقاصد چین، صحبت های شی جین پینگ را در مسکو بررسی خواهند کرد.
🔸 گاردین: پوتین در مقاله ای برای یک روزنامه چینی، شی جین پینگ را "دوست خوب قدیمی" خواند و رهبر چین نیز به نوبه خود خواستار "عمل گرایی" در رابطه با اوکراین شد.
🔸 نیویورک تایمز: گفت‌وگوهای کنونی می‌تواند بیش از همه دیدارهای دیگر بین پوتین و شی جین‌پینگ، چه به صورت حضوری و چه از طریق ویدیویی مورد توجه قرار یگیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала