واکنش کارشناس علوم سیاسی ترکیه درباره سوزاندن قرآن توسط نیروهای اوکراینی

© AFP 2023 / JOSEPH EIDکشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در بریتانیا
کشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.03.2023
اشتراک
کارشناس علوم سیاسی ترکیه درباره سوزاندن قرآن توسط سربازان نیروهای مسلح اوکراین اظهار نظر کرد.
مهمت پرینچک به اسپوتنیک گفت: استراتژی ناتو مبتنی بر تکبر و تحقیر ارزش‌های دیگر فرهنگ‌ها و مردم است.
محمت پرینچک، کارشناس سیاسی، مورخ، دکترای علوم تاریخی ترکیه در مورد اقدامات شبه نظامیان اوکراینی به اسپوتنیک اظهار نظر کرد. این مورخ اظهار داشت: رژیم کی یف و ایدئولوژی نئونازی آن ابزار جبهه آتلانتیک است که استراتژی آن مبتنی بر استکبار و تحقیر ارزش های فرهنگ های دیگر، سایر مردمان، سایر ادیان است. بر این اساس، مقامات فعلی اوکراین چنین رویکرد ایدئولوژیکی را به ارث برده اند. ما شاهد خصومت بلوک آتلانتیک به رهبری آمریکا با ویژگی های فرهنگی، قومی و مذهبی سایر مردم در عراق، افغانستان، ویتنام، کره بودیم و اکنون همین خصومت در اوکراین به اشکال مختلف خود را نشان می دهد.
 عفو بین الملل اوکراین را به نقض قوانین بین المللی متهم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
گزارش و تحلیل
بی احترامی نیروهای ارتش اوکراین به قرآن تحریک مسلمانان ارتش روسیه است
این کارشناس افزود: بخشی از استراتژی بلوک آتلانتیک، میل به آتش زدن درگیری ها بر اساس زمینه های قومی و مذهبی، نزاع با مردم برادر - روس ها و اوکراینی ها در بین خود، برای برانگیختن مسیحیان و مسلمانان علیه یکدیگر و در نتیجه فرو بردن مردم است. منطقه و جهان به طور کلی در هرج و مرج و حادثه سوزاندن قرآن تنها بازتابی از این استراتژی است.
او بر این واقعیت تأکید کرد که این حادثه باید به عنوان یک نوع درسی برای مسلمانان اوکراین تلقی شود - رژیم کی یف بار دیگر ماهیت خود را نشان داد.
وی افزود: این تاریک‌گرایی با انسانیت واقعی مسیحیان، مسلمانان، بودایی‌ها، یهودیان مخالف است، نمایندگان مذاهب مختلف، اقوام مختلف متحد می‌شوند تا با ایدئولوژی نئونازی آتلانتیک آمریکا و پروژه جهانی تک قطبی آنها مقابله کنند. تمدن اوراسیا قوی است و دارای منابع لازم برای از بین بردن نقشه های بلوک آتلانتیک برای ایجاد جهانی تک قطبی و تشکیل نظم جهانی برابر و عادلانه است.
پیش از این ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شده بود که در آن یک سرباز اوکراینی از صفحات کتاب مقدس مسلمانان برای افروختن آتش استفاده می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала