نماینده روسیه در سازمان ملل: دادگاه بین المللی کیفری مسیر انحلال خود را در پیش گرفته است

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان گفت: مسکو هرگونه سند دیوان کیفری بین‌المللی را باطل و غیرقانونی می‌داند، دیوان کیفری بین‌المللی راه خود انحلالی را در پیش گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، این دیپلمات روس گفت: "این دادگاه بین المللی مغرض، سیاست زده و ناکارآمد بار دیگر نارسایی خود را ثابت کرد. دیوان کیفری بین المللی دست نشانده ای غرب است که همیشه آماده اجرای عدالت کاذب است."
او به ریاکارانه بودن این واقعیت اشاره کرد که دادگاه در آستانه بیستمین سالگرد تهاجم غیرقانونی ایالات متحده به عراق که دیوان کیفری بین المللی در رابطه با آن صلاحیت داشت، اما هیچ کاری برای بازخواست مقصران انجام نداد، تصمیم به "دستگیری" رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و ماریا لووا-بلوا، اوبودزمان (دادآور) کودکان روسیه گرفت."
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
واکنش سفارت روسیه به موضع آمریکا در مورد صدور حکم "دستگیری" پوتین از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی
نماینده دائم روسیه یادآور شد، روسیه عضو اساسنامه رم نیست و دیوان کیفری بین المللی صلاحیت رسیدگی به امور این کشور و شهروندان آن را ندارد. وی تاکید کرد: ما هرگونه سندی را که از سوی این ارگان صادر شود غیرقانونی و باطل می دانیم.
نبنزیا در پایان گفت: " دیوان بین‌المللی کیفری با توجه همه نشانه‌ها، در درجه اول از نظر اعتبارش واقعاً مسیر خود انحلالی را پیش گرفته است".
دادگاه کیفری بین‌المللی روز جمعه از صدور حکم "دستگیری" پوتین و خانم لووا-بلوا خبر داد و آنها را به "خارج کردن غیرقانونی کودکان از اوکراین" متهم کرد.
دیمیتری پسکوف دبیر مطبوعاتی رئیس جمهورروسیه تأکید کرد که طرح این مسئله غیرقابل قبول است. روسیه صلاحیت دیوان بین المللی کیفری را به رسمیت نمی شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نظر قانون باطل است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین خاطرنشان کرد که تصمیمات دادگاه کیفری بین المللی در مورد "دستگیری" پوتین و لووا-بلوا از نظر قانونی بی اعتبار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала