رسانه چینی: غرب کلید حل بحران اوکراین را در دست دارد

© AP Photo / Efrem Lukatskyرخنه نیروهای مسلح اوکراین به استان بیلگاراد روسیه تکذیب شد
رخنه نیروهای مسلح اوکراین به  استان بیلگاراد روسیه تکذیب شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
گلوبال تایمز، نشریه دولتی چین در مقاله هیئت تحریریه خود می نویسد: کلید حل بحران اوکراین در دست آمریکا و کشورهای غربی است نه چین و اگر آنها به جای همکاری به ایجاد مشکل ادامه دهند، بعید است که هر گونه تلاشی برای برقراری صلح و تسهیل مذاکرات موثر واقع شود.
به گزارش اسپوتنیک، شی جین پینگ، رهبر چین در روزهای 20 تا 22 مارس به روسیه سفر خواهد کرد که اولین سفر خارجی وی پس از انتخاب مجدد به عنوان رهبر کشورش برای سومین دوره خواهد بود.
روزنامه گلوبال تایمز خاطرنشان می کند که سفر آتی شی جین پینگ، رئیس جمهور شی جین پینگ همچنین سفر صلح خواهد بود، زیرا جهان خارج این سوال را مطرح می کند که آیا چین در این سفر اقدامی مشخص برای پیشبرد مذاکرات برای رفع بحران اوکراین انجام خواهد داد یا خیر.
ترامپ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
مخالفت ترامپ با ادامه درگیری ها در اوکراین و ابراز نگرانی وی از خطر وقوع جنگ جهانی
نویسندگان مقاله متذکر شدند : "چین یکی از معدود قدرت‌های بزرگی است که قادر به ایجاد پل ارتباطی بین روسیه و اوکراین است. این مخصوصاً به این خاطر ارزشمند است که هر دو طرف درگیری در بن بست قرار دارند. اما باید گفت که چین عامل بحران اوکراین نیست و طرف آن نیست. این آمریکا و کشورهای غربی هستند که عمیقاً درگیر این بحران هستند".
تاکید شده است که "کلید حل بحران اوکراین در دست چین نیست، بلکه در دست آمریکا و کشورهای غربی است، اگر آنها به جای همکاری به ایجاد مشکل ادامه دهند، بعید است که هر گونه تلاشی برای برقراری صلح و تسهیل مذاکرات موثر واقع شود."
در عین حال، خاطرنشان شد که چین همواره تلاش زیادی برای برقراری صلح، چه در اوکراین و چه در سایر مناطق آشفته، انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала