در آمریکا می خواهند پرواز هواپیماها بر فراز روسیه را ممنوع کنند

© Sputnik / Marina Liscevaدر آمریکا می خواهند پرواز هواپیماها بر فراز روسیه را ممنوع کنند
در آمریکا می خواهند پرواز هواپیماها بر فراز روسیه را ممنوع کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز می نویسد خطوط هوایی آمریکایی که امکان پرواز بر فراز روسیه را از دست داده اند از کنگره ایالات متحده و کاخ سفید خواسته اند تا رقبای خارجی را از پرواز در حریم هوایی روسیه منع کنند.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه خاطرنشان می کند، شرکت های هواپیمایی ایالات متحده به دلیل از دست دادن مسیرهای قطبی که باعث صرفه جویی در زمان پرواز و کاهش مصرف سوخت می شود، برنامه های پروازهای ترانس پاسیفیک (بر فراز اقیانوس آرام) خود را تغییر داده ، تعداد مسافران و بار را کاهش داده و همچنین راه اندازی بیش از 10 پرواز برنامه ریزی شده به بمبئی، توکیو، سئول و چندین شهر دیگر را به تعویق انداخته اند.
به همین دلیل، خطوط هوایی آمریکا متحمل ضرر می شوند زیرا رقبای خارجی که مجاز به پرواز از طریق روسیه هستند، مسافران را سریعتر و با هزینه کمتر حمل می کنند. به گفته مقامات این صنعت در ایالات متحده و لابی‌گران آن، دسترسی به مسیرهای کوتاه‌تر و ارزان‌تر از طریق روسیه به ، ایر ایندیا، امارات و خطوط هوایی شرقی چین (China Eastern Airlines) "مزیت غیرمنصفانه" می‌دهد. در این رابطه، گروه لابی صنعتی Airlines for America، از دست دادن سالانه سهم بازار توسط شرکت های هواپیمایی آمریکایی را دو میلیارد دلار تخمین زد.
سفارت روسیه در امریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.03.2023
واکنش سفارت روسیه به موضع آمریکا در مورد صدور حکم "دستگیری" پوتین از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی
خطوط هوایی آمریکایی اصرار دارند که کاخ سفید و کنگره با اعمال همان محدودیت‌هایی که برای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی اعمال می شود، "مشکل را حل کرده " وشرکت های هواپیمایی خارجی "عملاً را مجبور به پرواز در مسیرهای مشابه با رقبای آمریکایی خود ‌کنند".
مارلی کولیر، سخنگوی شرکت Airlines for America، گفت که دولت جو بایدن باید تدابیر را اتخاذ کند تا شرکت‌های هواپیمایی خارجی که بر فراز روسیه پرواز می‌کنند، "از فرودگاه‌های ایالات متحده بلند نشده ، در آنجا فرود نیامده یا از طریق آنها ترانزیت نکنند".
افراد مطلع به این نشریه گفتند که این پیشنهاد "به نظر می رسد" مورد حمایت وزارت حمل و نقل ایالات متحده باشد که اخیراً پیش نویس دستوری را تهیه کرده است که خطوط هوایی چینی را که به ایالات متحده پرواز می کنند از استفاده از حریم هوایی روسیه منع می کند. به نوشته این نشریه، روز دوشنبه این پیش نویس دستور به جمعی از مقامات کاخ سفید ارائه شد و در دست بررسی است.
پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم های سختی را علیه مسکو اعمال کردند. از جمله بخش هوانوردی غیرنظامی روسیه مورد حمله قرار گرفت. اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا، کانادا و تعدادی از کشورهای دیگر آسمان خود را به روی هواپیماهای روسی بستند که روسیه پاسخ متقارن به آن داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала