کره شمالی در واکنش به رزمایش آمریکا و کره جنوبی، موشک قاره پیما آزمایش کرد

© AFP 2023 / Anthony Wallaceکره شمالی در واکنش به رزمایش آمریکا و کره جنوبی، موشک قاره پیما آزمایش کرد
کره شمالی در واکنش به رزمایش آمریکا و کره جنوبی، موشک قاره پیما آزمایش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
اشتراک
خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، کره شمالی روز پنجشنبه موشک بالستیک قاره پیما "هواسئونگ ـ 17" Hwaseong-17) )را در پاسخ به تمرینات نظامی آمریکا و کره جنوبی آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن پیشتر اطلاع داده بود که کره شمالی در ساعت 07:10 (01:40 در تهران) روز 16 مارس یک موشک بالستیک قاره پیما را از منطقه سونان در پیونگ یانگ به سمت شرق پرتاب کرد. این موشک حدود 70 دقیقه پرواز کرد و در ساعت 8.19 (2.49 در تهران) احتمالاً در 200 کیلومتری جزیره اوشیما در هوکایدو، خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن سقوط کرد. برد پرواز طبق گفته ارتش ژاپن 1000 کیلومتر و حداکثر ارتفاع پرواز 6000 کیلومتر بود.
در اطلاعیه خبرگزاری مرکزی کره شمالی آمده است:" کمیسیون نظامی مرکزی حزب کارگران کره وضعیت امنیتی وخیم و ناپایدار در شبه جزیره کره به دلیل تمرینات نظامی تحریک آمیز انجام شده توسط ایالات متحده و نیروهای نیابتی کره جنوبی، به فکر این افتاد که مانور پرتاب موشک بالستیک قاره پیما Hwaseong-17 در تاریخ 16 مارس برگزار شود".
پرچم کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
کره شمالی، آمریکا را با اجرایی کردن"اقدامات متقابلا سنگین" تهدید کرد
همانطور که اشاره شد، آزمایش موشک در سایت پرتاب با حضور رهبر کره شمالی کیم جونگ اون انجام شد. وی نیاز به تقویت نیروهای هسته ای را برای تضمین مطمئن زندگی صلح آمیز مردم کره شمالی و مبارزه آنها برای ساخت و ساز سوسیالیستی اعلام کرد.
بر اساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، پرتاب موشک های قاره پیما به عنوان فرصتی برای نشان دادن واضح تر اراده عملی حزب و دولت کره شمالی برای ضدحمله در هر زمان از طریق انجام اقدامات تهاجمی سرکوبگرانه عمل می کند.
موشک بالستیک قاره پیما Hwaseong-17 که از فرودگاه بین‌المللی پیونگ‌یانگ پرتاب شد، طبق گزارش‌ها به حداکثر ارتفاع 6045 کیلومتری صعود کرده و مسافت 1000.2 کیلومتر را به مدت 4151 ثانیه طی کرد و پس از آن به طور دقیق در یک منطقه از پیش تعیین‌شده در آب‌های آزاد در دریای ژاپن فرود آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала