دیوان کیفری بین‌المللی حکم "دستگیری" پوتین را صادر کرد

© AP Photo / Mike Corderهشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران
هشدار دیوان «لاهه» به آمریکا در پی شکایت ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.03.2023
اشتراک
دفتر پیش از محاکمه دادگاه کیفری بین المللی حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، دفتر پیش از محاکمه دادگاه کیفری بین المللی که فدراسیون روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است: امروز، 17 مارس 2023، دفتر پیش از محاکمه دوم دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین را در چارچوب وضعیت اوکراین صادر کرد.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، پیشتر اعلام کرد که روسیه دادگاه کیفری بین المللی و صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد.
وی خاطرنشان کرد که برای سال‌ها نهادهای قضایی بین‌المللی، حتی آن‌هایی که ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم، و دیگر اعضای جامعه بین‌الملل زحمت توجه به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، به کشتار غیرنظامیانی را که ملی‌گرایان اوکراینی در دونباس سازماندهی کردند، به خود ندادند.
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: تصمیمات دیوان کیفری بین المللی برای کشور ما از جمله از نظر حقوقی هیچ مفهومی ندارد.
وی افرود: روسیه یکی از طرفین اساسنامه رم دادگاه کیفری بین المللی نیست و هیچ تعهدی بر اساس آن ندارد. روسیه با این نهاد همکاری نمی‌کند و "دستورالعمل‌های" احتمالی دستگیری از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای ما از نظر قانونی بی‌اثر خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала