- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

ایالات متحده از اوکراین می خواهد در مصرف گلوله ها صرفه جویی کند

© Photo / Public domain/U.S. Air Force/Roland Balikآمریکا قصد دارد سامانه های ضد پهپاد به اوکراین تحویل دهد
آمریکا قصد دارد سامانه های ضد پهپاد به اوکراین تحویل دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
اشتراک
پولیتیکو: ایالات متحده از اوکراین می خواهد تا در مصرف گلوله ها به ویژه در آرتموفسک صرفه جویی کند.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه پولیتیکو می نویسد که ایالات متحده اصرار دارد که کی یف در مصرف گلوله های توپخانه صرفه جویی کند و شلیک های هدفمند بیشتری انجام دهد، وضعیت آرتموفسک در این مورد نگران کننده است.

این نشریه با اشاره به این که وضعیت آرتموفسک جایی که "مهمات به سرعت در حال مصرف است" نگران کننده است، می نویسد: پشت درهای بسته، مقامات آمریکایی بر کی یف فشار می آورند تا در مصرف گلوله های توپخانه صرفه جویی کننند و با دقت بیشتری شلیک کند.

بن هاجس، فرمانده سابق نیروهای ناتو در اروپا، به نقل از این نشریه گفت: برخی در پنتاگون معتقدند که آنها (اوکراینی ها) خیلی سریع از مهمات استفاده می کنند.
آرتموفسک در بخش تحت کنترل کی یف جمهوری خلق دونتسک، در شمال شهر بزرگ گورلوفکا واقع شده است. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه نیروهای اوکراینی در دونباس است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، نیروهای روسی تمام جاده‌های آسفالت شده به شهر را قطع کرده و کنترل آتش را در اختیار گرفته‌اند. این امر تحویل مهمات و پرسنل نیروهای اوکراینی را با مشکل جدی مواجه کرده است.
پیشتر، روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه در ماه دسامبر گفت که غرب در تلاش است تا عملیات نظامی در اوکراین را تا آنجا که ممکن است طولانی کند تا روسیه را تضعیف کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала