انتشار ویدیویی از حادثه پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه + ویدئو

© Photo / U.S. European Commandسوخو-27
سوخو-27 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
اشتراک
پنتاگون ویدئویی از حادثه هواپیمای بدون سرنشین آمریکا بر فراز دریای سیاه منتشر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پنتاگون ویدئویی از حمله جنگنده سوخو 27 نیروی هوافضای روسیه به پهپاد ام کیو 9 ریپر در دریای سیاه منتشر کرده است.
پیشتر، وزارت دفاع روسیه گزارش داده بود که صبح روز 14 مارس، یک پهپاد آمریکایی ام کیو-9 با فرستنده‌های خاموش، مرزهای منطقه رژیم موقت برای استفاده از حریم هوایی بر فراز دریای سیاه را نقض کرد.

به گفته این وزارتخانه، این پهپاد به سمت مرز روسیه در کریمه در حال حرکت بود، جنگنده های روسی برای شناسایی متجاوز به هوا بلند شدند. پهپاد بر اثر مانور ناگهانی با از دست دادن ارتفاع وارد پروازی غیرقابل کنترل شد و در آب سقوط کرد. وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که جنگنده‌های روسی با پهپاد آمریکایی ام کیو-9 تماس نداشتند، از تسلیحات هوایی استفاده نکردند و به سلامت به فرودگاه اصلی خود بازگشتند.
مقامات ایالات متحده ادعا می کنند که پهپاد پس از آن سقوط کرد که ملخ آن واقع در قسمت عقب بدنه ظاهراً به یک جنگنده روسی برخورد کرد.

به گفته سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه، واشنگتن این واقعیت را در نظر نمی گیرد که پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، محدودیت هایی برای پروازها در مناطق ساحلی دریای سیاه وجود دارد. وی خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات آمریکا به نظر یک اقدام تحریک آمیز با هدف افزایش تنش است.
به گفته وزیردفاع روسیه، ایالات متحده دائماً از اینکه یک قدرت مسئول و علاقه مند به ثبات استراتژیک است صحبت می کند. با این حال، همانطور که سرپرست وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد، اظهارات آنها با موضوع متفاوت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала