بشاراسد از ایده گسترش حضور نظامی روسیه در سوریه حمایت کرد

© Sputnik / Mikhail Tereschenko/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در روسیه
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
اشتراک
اختصاصی
بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، گسترش حضور نظامی روسیه در این جمهوری عربی را ایده خوبی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ما معتقدیم که اگر روسیه تمایل به گسترش پایگاه‌ها یا افزایش تعداد آنها داشته باشد ، این یک موضوع فنی یا لجستیکی است. اگر چنین تمایلی وجود داشته باشد، ما معتقدیم که گسترش حضور روسیه در سوریه خوب است و به این ایده کمک خواهد کرد".
به گفته رئیس جمهور سوریه، روز قبل، طرف های روسی و سوری در سطح وزرای دفاع درباره مسائل مربوط به همکاری نظامی گفت وگو کردند، اما موضوع پایگاه ها به طور مشخص مطرح نشد.
رهبر سوریه گفت: "معمولاً ما اعلام نمی کنیم که چه نوع همکاری بین ما و روسیه انجام می شود. زیرا این یک موضوع نظامی است که همیشه نوعی پنهان کاری دارد. این طبیعی است."
به گفته اسد، دو طرف دیدگاه مشترکی در مورد موضوع پایگاه ها در دو بعد سیاسی و نظامی دارند. رئیس جمهور گفت: ما از نظر نظامی در این مورد بحث نکردیم.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
بشاراسد: غرب جنگ جهانی سوم را با دستان زلنسکی آغاز کرده است
رهبر سوریه در عین حال ابراز اطمینان کرد که حضور نظامی روسیه نباید موقتی باشد و تنها به مبارزه با تروریسم محدود شود. وی تاکید کرد: ما در مورد توازن بین المللی صحبت می کنیم و حضور روسیه در سوریه به عنوان کشوری در دریای مدیترانه از نظر توازن قدرت در جهان اهمیت دارد.
درماه آگوست 2015، مسکو و دمشق توافقنامه ای را درباره استقرار نامحدود یک گروه هوایی از نیروهای مسلح روسیه در سوریه امضا کردند. این گروه در فرودگاه حمیمیم (استان لاذقیه) مستقر شده است که به همراه زیرساخت ها و قلمرو مورد نیاز آن با توافق طرفین به صورت رایگان در اختیار روسیه قرار می گیرد.
علاوه بر این، در سال 2017، مسکو و دمشق توافق نامه ای را برای استقرار یک مرکز لجستیکی روسیه برای نیروی دریایی در طرطوس به مدت 49 سال امضا کردند. پیش بینی می شود که 11 کشتی جنگی روسیه از جمله کشتی های هسته ای می توانند بطور همزمان در بندر طرطوس حضور داشته باشند. این قرارداد می تواند به طور اتوماتیک برای دوره های 25 ساله تمدید شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала