اسرائیل آماده فروش سامانه های ضد پهپاد به اوکراین است

© AFP 2023 / Jack Guezگنبد آهنین غزه فلسطین اسرائیل حیفا آشدود تل آویو حمله حماس ارتش
گنبد آهنین غزه فلسطین اسرائیل حیفا آشدود تل آویو حمله حماس ارتش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
اشتراک
رسانه: اسرائیل مجوز صادرات برای فروش احتمالی سیستم های ضد هواپیماهای بدون سرنشین به کی یف را تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک و به نقل از پورتال آکسیوس، اسرائیل به نقل از مقامات اسرائیلی و اوکراینی که نامشان فاش نشده است، مجوز صادرات برای فروش احتمالی سیستم های ضد هواپیماهای بدون سرنشین به اوکراین را تصویب کرده است.
اشاره می شود که اسرائیل علی رغم تماس های مکرر کی یف و کشورهای غربی برای اولین بار پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه مجوزهای تدارکات تسلیحاتی احتمالی به اوکراین را تصویب کرد که پیش از این با آن موافقت نکرده بود. مجوزها برای البیت و رافائل صادر شد.
منابع خبری می گویند صدور مجوز در اواسط ماه فوریه علیه پیشینه دستورالعمل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای تجدید نظر در موضع اسرائیل در مورد درگیری در اوکراین تصویب شد. اشاره می شود که الی کوهن، رئیس وزارت امور خارجه اسرائیل، تصمیم در مورد مجوز به ولادیمیر زلنسکی را در جریان بازدید از کی یف در ماه فوریه اعلام کرد.
يک مقام اوکراينی به نوبه خود گفت هياتی از وزارت دفاع اوکراين اخيرا برای کسب اطلاعات در مورد سيستم های ضد هواپيماهای بدون سرنشين به اسرائيل سفر کرده است، اما هنوز توافقی امضا نشده است.
پورتال می افزاید: سیستم های پیشنهادی اسرائیل از لوازم الکتریکی برای ایجاد کردن مانع و انهدام هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کنند، محدوده ای در حدود 40 کیلومتر دارند و می توانند در نزدیکی نیروگاه ها یا دیگر اشیاء بحرانی نصب شوند. با اين حال مقامات اوکراين می گويند سيستم های ضد موشکی بيشتری از اسرائيل می خواهند. در تل آویو در عین حال می گویند سیستم های پیشنهادی دفاعی هستند و در صورت تحویل نمی توان مستقیماً علیه ارتش روسیه استفاده کرد.
یکی از دلایل تصویب فروش این نوع سلاح، به گفته این منبع، ممکن است تمایل اسرائیل به آزمایش آن ها در برابر ادعای هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی مورد استفاده در درگیری در اوکراین باشد، همان طور که در غرب ادعا شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала