اسد: سوریه مرزهای جدید روسیه به همراه مناطق پیوسته به آنرا به رسمیت می شناسد

© Sputnik / Mikhail Tereschenko/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر بشار اسد رئیس جمهور سوریه
بشار اسد رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
اشتراک
اختصاصی
بشار اسد رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت دمشق مرزهای جدید روسیه را با سرزمین هایی که پس از نتایج همه پرسی به آن پیوستند: جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و استان های خرسون و ژاپروژیا به رسمیت می شناسد.
اسپوتنیک اولین رسانه جهان بود که بلافاصله پس از گفتگوهای اسد در کرملین با اسد گفتگو کرد.
رهبر سوریه در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن مرزهای جدید روسیه گفت: البته .من می‌گویم این سرزمین‌های روسیه است و حتی اگر جنگ هم اتفاق نمی‌افتد، از نظر تاریخی این سرزمین‌ها متعلق به روسیه هستند.
اسد یادآور شد که سوریه این مناطق را حتی قبل از پیوستن آنها به روسیه به رسمیت شناخت.
بشار اسد رئیس جمهور سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.03.2023
بشاراسد: غرب جنگ جهانی سوم را با دستان زلنسکی آغاز کرده است
رئیس جمهور سوریه گفت: "این موضوع از ابتدا برای ما روشن است و ما در موضع خود تزلزل نخواهیم کرد. موضع سوریه روشن و در عین حال قاطع است، ما به این موضوع نه تنها به خاطر دوستی با روسیه بلکه همچنین به این دلیل که این مناطق سرزمین روسیه است، اعتقاد داریم. ".
این موضع به گفته رئیس جمهور سوریه مبتنی بر واقعیت های تاریخی است.
اسد گفت: "آنها را احتمالاً حدود 100 سال پیش فکر می کنم در زمان (ولادیمیر) لنین به اوکراین واگذار کردند. در آنها شهروندان روسیه زندگی می کنند و حقایق در این مناطق نشان می دهد که این سرزمین روسیه است. ما به این موضع متقاعد شده ایم".
27 سپتامبر سال گذشته در جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک و همچنین در استان های خرسون و زاپروژیا همه پرسی برگزار شد . بر اساس نتایج پردازش 100 درصد آرا در جمهوری خلق دونتسک، 99.23 درصد، در جمهوری خلق لوهانسک 98.42 درصد د ،در استان خرسون 87.05 درصد و در استان زاپروژیا 93.11 درصد به پیوستن به روسیه رای داده اند. روز 30 سپتامبر، ولادیمیر پوتین پس از نتایج این همه پرسی ها در کرملین سخنرانی کرد و پس از آن توافق نامه هایی را با سران مناطق نامبرده در مورد پذیرش آنها به روسیه امضا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала