توافق ایران و بحرین برای از سرگیری روابط

© Flickr / abcdz2000بحرین
بحرین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2023
اشتراک
منبع دیپلماتیک وزارت خارجه بحرین برای اسپوتنیک: ایران و بحرین به منظور از سرگیری روابط توافق کردند.
یک منبع دیپلماتیک در وزارت خارجه بحرین به اسپوتنیک گفت که در حال حاضر مذاکرات مستقیم دوجانبه بین بحرین و ایران برای عادی سازی روابط در جریان است. طرفین انتظار دارند که نتایج مذاکرات در آینده نزدیک - بلافاصله پس از حل و فصل مسائل مورد مناقشه باقی مانده توسط دیپلمات ها - به اطلاع عموم برسد.
ممدوح الصالح، نماینده پارلمان بحرین نیز در مصاحبه با اسپوتنیک از اظهارنظر رسمی درباره نتایج مذاکرات با ایران خودداری کرد.با این حال، وی تأیید کرد که هیئت پارلمانی ایران که روز دوشنبه از پادشاهی دیدن کرد، تمایل خود را برای ایجاد تماس با بحرین ابراز کرد.
وی گفت: در آینده نزدیک این ابتکار با هدف حل و فصل مسائل حاد و درگیری بین دو کشور خواهد بود.
این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: بحرین همواره خواستار عدم مداخله در امور داخلی هیچ یک از کشورهای عربی است. این اصل اساسی سیاست خارجی ملک حمد بن عیسی است.
وی ادامه داد: "تاکنون می توانم تأیید کنم که تلاش هایی برای احیای روابط بین بحرین و ایران واقعاً در حال انجام است. امیدوارم به زودی شاهد نتایج مثبتی باشیم."
وی به توانایی بحرین و ایران برای مذاکره مستقیم و بدون مشارکت طرف های ثالث اشاره کرد.
به گفته الصالح، اولویت کشورش روابط خوب با همسایگانش است. علاوه بر این، بحرین علاقه مند به افتتاح سفارت خود در ایران و برقراری پروازهای مستقیم بین دو کشور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала