گزارش و تحلیل

حسینی: برای قرارگاه خاتم بودجه ی خاص ندادیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / صحن مجلس شورای اسلامی ایران
صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.03.2023
اشتراک
رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402: ما هیچ برنامه خاصی در خصوص اختصاص بودجه مشخصی برای مجموعه هایی مانند خاتم نداریم.
اختصاصی، اسپوتنیک - اخیرا آقای دکتر رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 در زمینه ادعای افزایش انتشار اوراق بودجه در مجلس بیان کرد: اینطور نیست و سقف اوراق 187 هزار میلیارد تومان است لذا اینکه شهرداری یا قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) اقدام به انتشار اوراق کند روی سقف بودجه تاثیر ندارد.
بنابراین ما در این بخش از ظرفیت اوراق برای دستگاه‌ها آن هم به صورت محدود استفاده شد.
آقای دکتر سیدشمس الدین حسینی رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1402 در این زمینه به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
ما هیچ برنامه خاصی در خصوص اختصاص بودجه مشخصی برای مجموعه هایی مانند خاتم نداریم، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به استناد راهبرد اساسی که در دوران صلح باید ادوات و تجهیزات نیروهای مسلح بر اساس قوانین کشور در اختیار آنها قرار بگیرد فعالیت می کند.
در خصوص آن چیزی که در صحن و کمیسیون تلفیق اتفاق افتاد باید گفت که به قرارگاه خاتم الانبیا اجازه داده شد تا به پشتوانه منابع خود و با تضمین خود 10 هزار میلیارد تومان اوراق جهت اجرای پروژه‌ های عمرانی منتشر کند.
وی افزود:
آن چیزی که به وزارت دفاع باز می گردد متفاوت است، وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران مطالباتی را از خارج از کشور دارد و برای ۵ هزار میلیارد تومان اجازه داده شده تا اگر آن مطالبات را با وصول کرد صرف باز پرداخت مطالبات داخلی داشته باشد، ما یک وزارتخانه تحت عنوان وزارت دفاع و شرکت های دفاعی داریم که در صورت فروش تجهیزات دفاعی عایدی آن را استفاده می کنند و ما در بودجه چیزی به این منظور نداریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала