وزارت خارجه آمریکا: دیپلماسی موثرترین راه در قبال برنامه هسته‌ای ایران است

© AP Photo / Luis M. Alvarezوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.03.2023
اشتراک
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که دیپلماسی موثرترین راه در قبال برنامه هسته ای ایران است.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس که آخرین روزهای مسوولیت خود را در این سمت می گذراند، روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واشنگتن در واکنش به سخنان وزیر دفاع اسرائیل در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا درباره برنامه هسته ای ایران افزود که برنامه هسته ای ایران یک چالش فوری است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد ما متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم. معتقدیم دیپلماسی موثرترین راه برای تحقق این تعهد است. تنها از طریق دیپلماسی می شود به چالش های نشات گرفته از ایران رسیدگی کرد.
ند پرایس مدعی شد دیپلماسی همیشه اولین راهکار ما خواهد بود اما تنها راهکار ما نخواهد بود. ما همیشه با همکاران و متحدان خود در این خصوص در ارتباط هستیم و با آنها مشورت می کنیم.
ایالات متحده امریکا برای رصد برنامه اتمی ایران امکانات کافی دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.03.2023
آمریکا: ایران در جهت تولید بمب هسته ای فعالیت نمی کند
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره تفاوت رویکرد واشنگتن و تل آویو در قبال برنامه هسته ای ایران گفت که این موضوع به را شرکای اسرائیلی خود واگذار می کنم که درباره رویکرد خود صحبت کنند.
وی در عین حال تاکید کرد: شرکای اسرائیلی ما می دانند و با آنها شفاف هستیم . آنها این واقعیت را می دانند که ما معتقدیم دیپلماسی تنها راه حل پایدار و دائمی برای چالش برنامه هسته ای ایران است.
وزیر دفاع اسرائیل در نشست خبری با وزیر دفاع آمریکا گفته بود: اکنون در مرحله حساسی قرار داریم و تمام اقدامات لازم برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را باید اتخاذ کنیم. اگر ایران به سلاح هسته ای دست یابد، این امر سطح تروریسم در جهان را افزایش خواهد داد.
گالانت گفت: باید آمادگی این را داشته باشیم که در تمامی سطوح تحرکاتی داشته باشیم و از دستیابی ایران به سلاح هسته ای که ما را هدف قرار می دهد ممانعت کنیم.
سفیر آمریکا در اسرائیل اول اسفند ماه مدعی شده بود که واشنگتن از هر اقدام اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت خواهد کرد.
این مقام آمریکایی گفته بود: همانطور که بایدن گفته است ما کنار نخواهیم ایستاد که شاهد دستیابی ایران به سلاح هسته ای باشیم. همه گزینه ها روی میز است و تل آویو می‌تواند و باید هر کاری که برای مقابله با آن نیاز دارد انجام دهد و ما از آنها حمایت کرده‌ایم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала