گزارش و تحلیل

مصالح ایرانی برای سازه های روسی + ویدئو

© Sputnik / Marina Al-Shalanحضور ایران در نمایشگاه ساخت و ساز روسیه "روس بیلد"
حضور ایران در نمایشگاه ساخت و ساز روسیه  روس بیلد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
اشتراک
اختصاصی
شرکت های ایرانی با حضور پر رنگ در بازار ساخت و ساز روسیه جای برندهای مشهور اروپایی را می گیرند.
اسپوتنیک - امروز در مسکو در مرکز نمایشگاهی "اکسپو سنتر" نمایشگاه "هفته صنعت ساخت و ساز روسیه 2023 " افتتاح شد. رویدادی در مقیاس بزرگ با هدف اجرای پروژه‌های ملی و برنامه‌های دولتی در زمینه نوسازی مسکن، ایجاد یک محیط شهری مدرن و حمایت از ساخت و ساز مسکن کم طبقه است.
یک رویداد ویژه در این هفته، نمایشگاه تخصصی بین المللی ساختمان، مصالح تکمیلی و فناوری با نام Rosbuild2023 است. امسال به جای شرکت های اروپایی 120 شرکت از روسیه، جمهوری بلاروس و ترکیه شرکت می کنند. ایران هم مهمان ویژه نمایشگاه است.
برای کشور دوست، غرفه ی جداگانه ای از شرکت های ایرانی متخصص در تولید انواع مصالح ساختمانی و تکمیلی تشکیل شده است که روس ها را با محصولات و فناوری های خود که از نظر کیفیت چیزی از برندهای معروف اروپایی کم ندارند، آشنا می کند.
موضوع همکاری شرکت های روسیه و ایرانی در شرایط جدید اقتصادی بیش از پیش مطرح است. جناب آقای کاظم جلالی، سفیرفوق العاده و تام الاختیار ایران در روسیه در مصاحبه اختصاصی با اسپوتنیک در این خصوص گفت که با خروج فروشگاه های بزرگ زنجیره ای مثل IKEA و OBI از بازار روسیه در سال 2022 ایران پیشقدم شده و برنامه ای دارد که جای شرکت های غربی را در بازار روسیه کامل بگیرد:
"ما ظرفیت های خوبی از لحاظ فروشگاه های زنجیره ای در داخل ایران داریم و برخی از این شرکت های بزرگ ما با روسها در حال رایزنی هستند تا ما بتوانیم این خلا را در بازار روسیه جبران کنیم. ما افتتاح فروشگاه های زنجیره ای (مصالح فروشی) با محصولات ایرانی علاوه بر مسکو بلکه در سایر شهرهای بزرگ روسیه را برنامه ریزی کردیم".
آقای بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران نیز در گفت و گو با اسپوتنیک تاکید کرد که برای گسترش عرضه کالاهای ایرانی در سراسر روسیه با اتاق بازرگانی روسیه قرارداد ویژه ای امضا شده و توافق های اولیه برای افتتاح فروشگاه های زنجیره ای ایرانی نیز حاصل گردیده است.
در غرفه جمهوری اسلامی ایران شرکت بین المللی "آذرخش" تولید کننده آجر نمای نسوز، طیف وسیعی از این نوع مصالح ساختمانی را برای تاسیسات صنعتی و همچنین ساخت و سازهای غیرصنعتی ارائه داده است.
شرکت "سنگ مارماران" که در زمینه فرآوری سنگ مرمر و تولید محصولات مختلف از انواع گرانیت، تراورتن و همچنین "اونیکس ایرانی" (سفید، سفید طلایی، سبز، صورتی و غیره) تخصص دارد، محصولات باکیفیت ساخته شده از این سنگ ها را به نمایش گذاشته است.
شرکت "آجر نماچین و ایران گرانیت" و تعدادی دیگر از شرکت ها، آجر کاشی برای نما که یکی از بادوام ترین مصالح امروزی است و همچنین آجر دست ساز را ارائه می کنند.
لوله و اتصالات پلی پروپیلن و محصولات پی وی سی در غرفه "پلیمر کویر یزد" ارائه می شود.
شرکت "پلیمر گلپایگان" و صنایع توسعه ساختمان "آروشا" نیز به صورت تخصصی در زمینه تولید لوله و اتصالات ساختمانی و صنعتی فعالیت می کنند.
آلکسی گریگوریویچ ویالکین، مدیر کل اکسپوسنتر نیز امروز در مراسم افتتاحیه غرفه ایران حضور داشت. وی در گفتگو با اسپوتنیک ایران از چشم انداز مشارکت روسیه و ایران در زمینه نمایشگاهی و علاقه مندی تولیدکنندگان ایرانی به بازار روسیه ابراز خوشنودی کرد:
ایران برای نخستین بار در نمایشگاه "هفته صنعت ساخت و ساز روسیه"، به صورت "یک غرفه متمرکز" شرکت کرد. حضور این تعداد شرکت ایرانی، نتیجه فعالیت ها و ماموریت تجاری مثبت اتاق بازرگانی و صنایع روسیه بود که در نوامبر 2022 انجام شد. جلسات متعدد از جمله با اپراتورهای ایرانی نمایشگاهی، منجر به رشد 12 برابری تعداد شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های مختلف تخصصی بزرگ در مسکو شد. علاقه ایرانی ها به بازار روسیه بسیار چشمگیر است، چرا که ایرانی ها پس از خروج تعدادی از شرکت های خارجی از بازار روسیه فرصت های بزرگی را پیش روی خود دیدند".
© Sputnik / Siavash Sobhgahiویالکین الکسی، رییس اکسپو سنتر (بزرگترین مرکز نمایشگاه روسیه) و عضو شورای عالی اتاق بازرگانی روسیه
ویالکین الکسی، رییس اکسپو سنتر (بزرگترین مرکز نمایشگاه روسیه) و عضو شورای عالی اتاق بازرگانی روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.02.2023
ویالکین الکسی، رییس اکسپو سنتر (بزرگترین مرکز نمایشگاه روسیه) و عضو شورای عالی اتاق بازرگانی روسیه
وی در پایان گفت:

"هر چه سریعتر شرکت های ایرانی به واسطه حضور در نمایشگاه های تخصصی مانند Rosbuild-2023 بر پیچیدگی های بازار روسیه تسلط یابند، فعالیت تجاری آنها با روسیه موفقیت آمیزتر خواهد بود. علاوه بر این، اکسپوسنتر در سال گذشته یک قرارداد همکاری با شرکت نمایشگاه‌های ملی ایران منعقد کرد که فرصت‌هایی برای سازماندهی و مشارکت شرکت‌های روسی در نمایشگاه‌های تخصصی ایران برای معرفی محصولات ما را فراهم می‌کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала