پشت گزارش‌های جدید مربوط به منشاء کووید چیست؟

© Sputnik / Vladimir Pesnya /  مراجعه به بانک تصاویر کرونا
کرونا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
اشتراک
کاخ سفید: وزارت انرژی ایالات متحده درگیر تجزیه و تحلیل منشاء COVID-19 است، هیچ قطعیتی هم وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در مورد گزارش‌های مربوط به نشت آزمایشگاهی کووید، گفت: در حال حاضر هیچ قطعیتی در مورد منشاء ویروس کرونا وجود ندارد و وزارت انرژی ایالات متحده درگیر مطالعه‌ای در این زمینه بوده است.
روز یکشنبه، وال استریت ژورنال به نقل از منابع گزارش داد که وزارت انرژی ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که نشت آزمایشگاهی ویروس کرونا که آغازگر همه گیری است. به گفته منابع این نشریه، وزارت نیرو نتایج مربوطه را به کاخ سفید و کنگره آمریکا ارسال کرده است.
سالیوان در مصاحبه با CNN گفت: "در حال حاضر، هیچ پاسخ قطعی در مورد منشا آن وجود ندارد."
به گفته وی، رئیس جمهور بایدن به طور خاص خواستار این شد که آزمایشگاه های ملی که بخشی از وزارت انرژی هستند، در این تحلیل مشارکت داشته باشند، زیرا او می خواهد از هر ابزاری استفاده کند تا بتواند بفهمد چه اتفاقی افتاده است.
همانطور که ماکسیم ژاروف، دانشمند علوم سیاسی روسی اشاره می کند، ظهور دیگری از موضوع "کووید کیست؟" می گوید کاخ سفید از آن به عنوان وسیله ای برای بازدارندگی چین در جریان چانه زنی با پکن استفاده می کند: "این اظهارات سالیوان شبیه اقدامات هسته ای کرملین است. فقط این "خط قرمز" واقعاً یک تهدید واقعی برای چین است. قبلاً اشاره شد که موضوع منشا کووید می تواند به عنوان وسیله ای برای بازدارندگی ایالات متحده نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر روسیه و چین با هم به این موضوع بپردازند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала