مسکو از تحریم های تلافی جویانه علیه آمریکا و کانادا خبر داد

© Sputnik / Nataliya Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه روسیه
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، این کشور در حال آماده سازی اقدامات تلافی جویانه علیه تحریم های آمریکا و کانادا است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اظهار نظر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در وب سایت این وزارتخانه، روسیه به تحریم های آمریکا و کانادا پاسخ خواهد داد و از تجربه غرب استفاده خواهد کرد.
این دیپلمات تاکید کرد:" ما نیز به نوبه خود، در حال آماده سازی اقدامات واکنشی هستیم، و خلاقانه تجربیات انباشته شده را برای تأثیر متمرکزتر بر واشنگتن و اتاوا به کار می بریم. در شرایطی که غرب به رهبری ایالات متحده به شدت تهاجمی عمل می کند، تحریم های واکنشی روسیه بر اساس اصول سختگیرانه متقابل و اجتناب ناپذیر بودن مجازات، طراحی و اجرا خواهند شد".
به گفته وی، اقدامات محدودکننده غرب با هدف تضعیف پتانسیل صنعتی و مالی روسیه و همچنین حذف این کشور از روابط اقتصادی جهانی است.
زاخارووا خاطرنشان کرد:"این تلاش‌ها که همزمان با سالگرد شروع عملیات نظامی ویژه است، به همان اندازه بیهوده و بی‌فکر است که شعارهایی که دائماً در غرب درباره "شکست استراتژیک مسکو" شنیده می‌شوند".
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا از قرار دادن ستاره هاکی شوروی "ولادیسلاو ترتیاک" و همچنین فضانوردان اتحاد جماهیر شوروی "والنتینا ترشکووا" و "سوتلانا ساویتسکایا" در لیست تحریم ها بیزار نیست.
هفته گذشته، ایالات متحده و کانادا به صورت جداگانه تحریم های جدیدی را علیه بیش از 284 فرد و نهاد از روسیه اعمال کردند.
کانادا اموال ایران را به نفع آمریکاییان قربانی تروریسم مصادره می کند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.01.2023
ارسال تانک های Leopard 2 به اوکراین توسط کانادا
پس از آغاز عملیات ویژه روسیه، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. تعداد تحریمی ها به ده ها هزار نفر می رسد، اگرچه در ایالات متحده و اروپا مشخص شده است که تأثیر منفی آنچنان قابل توجه نبوده است.
همانطور که ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت غرب است و هدف اصلی آن بدتر کردن زندگی میلیون‌ها نفر است. با این وجود، به گفته رئیس دولت، مسکو با آرامش این فشار مداوم را پشت سر می گذارد و آغاز کنندگان تحریم ها خود را مجازات می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала