تایید "واکسن آنفولانزا روسی" مورد استفاده در ایران توسط بهداشت جهانی

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک
هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره خطر شیوع بیماری سرخک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.02.2023
اشتراک
سرویس مطبوعاتی آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه گزارش داد که سازمان بهداشت جهانی کیفیت واکسن آنفولانزای روسی "Flu-M" که توسط متخصصان آژانس پزشکی و بیولوژیکی فدرال ساخته شده را تأیید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در این پیام آمده است:" به عنوان بخشی از روند پیش صلاحیت، دو آزمایشگاه مستقل سازمان بهداشت جهانی، کیفیت بالای واکسن "Flu-M" که توسط موسسه تحقیقاتی واکسن‌ها و سرم‌های سن پترزبورگ FMBA روسیه ساخته شده را مطابق با استانداردهای بین‌المللی خوانده و تایید کردند".
این ارزیابی ها بر اساس الزامات WHO برای واکسن آنفولانزا انجام شد. سرویس مطبوعاتی تاکید کرد که نتایج آزمایش، قابل قبول بودن واکسن آنفولانزای فصلی را تایید کرد.
ورونیکا اسکورتسوا رئیس موسسه تحقیقاتی واکسن سنت پترزبورگ در این پیام می گوید:" فن آوری اختصاصی برای تولید واکسن از سویه به محصول نهایی، دستیابی به خالص سازی با کیفیت بالا از آنتی ژن ها را امکان پذیر می کند، جایی که در آن محتوای "اووالبومین" در محدوده 1-2 نانوگرم در هر دوز می باشد که هزار بار کمتر از حد مجاز است".
در ادامه پیام این شرکت تولید واکسن می آید:"کیفیت بالای واکسن‌های SPbNIIVS پیشتر دو بار توسط آزمایشگاه‌های مستقل WHO تأیید شده است. داروهای SPbNIIVS روسیه تمام استانداردهای بین المللی را دارا بوده و همین موضوع باعث تقاضای بالای آنها در خارج از کشور می شود. "Flu-M" دومین واکسن این موسسه بوده که برای پیش صلاحیت تایید شده است".
موسسه تحقیقاتی واکسن و سرم سن پترزبورگ آژانس فدرال پزشکی و بیولوژیکی روسیه تنها تولید کننده چرخه کامل واکسن آنفولانزا است که از سال 2016 محصولات خود را به کشورهای غیر حوزه CIS عرضه می کند. واکسن های SPbNIIVS FMBA روسیه در 17 کشور جهان ثبت و استفاده می شوند. تولید Flu-M توسط بازرسی های GMP روسیه، ایران و کوبا تایید شده و در سال 2022 این واکسن گواهی انطباق با شرایط حلال را نیز دریافت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала