پاستا و پیتزای بدون گوجه در بریتانیا

© Depositphotos.com / LavoviewSpaghetti alla bolognese
Spaghetti alla bolognese - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
اشتراک
رستوران‌های ایتالیایی در سراسر بریتانیا مجبور شده‌اند استفاده از گوجه‌فرنگی را محدود کنند، قیمت‌ها را افزایش داده و در برخی موارد "پاستا آل پومودورو" را از منوی‌های خود حذف کنند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از گاردین، طبق اعلام اتحادیه سرآشپزان ایتالیایی در بریتانیا، قیمت گوجه فرنگی در سال گذشته چهار برابر شده است و از 5 پوند برای هر عدد به 20 پوند در هر مورد رسیده است. قیمت کاهو نیز به شدت افزایش یافته و از 7 پوند به 22 پوند در هر مورد افزایش یافته است.
به گفته انزو اولیوری، رئیس اتحادیه، به دلیل افزایش قیمت ها و "برگزیت"، ممکن است تعدادی از رستوران های ایتالیایی تعطیل شوند.
او گفت: "من هیچ نوری در انتهای تونل نمی بینم."
اولیوری افزود: "دولت در شرایط فعلی باید سقفی برای قیمت گوجه تعیین کند."
پیش از این روزنامه دیلی تلگراف گزارش داده بود که ساکنان بریتانیا با کمبود گوجه فرنگی در بحبوحه برداشت کم در کشورهای تامین کننده مواجه هستند. در زمستان، این محصول از مراکش، هلند و اسپانیا به بریتانیا تحویل داده می شود. پس از برگزیت، خریداران به شدت به واردات از مراکش متکی بودند.
برداشت امسال در این کشور آفریقای شمالی به دلیل سیل و دمای پایین و در اسپانیا به دلیل طولانی شدن هوای سرد دچار مشکل شده است. اعمال محدودیت‌های صادراتی سخت‌تر از مراکش و افزایش قیمت کود پس از تشدید درگیری‌ها در اوکراین نیز تأثیرگذار بوده است.
تعدادی از سوپرمارکت های زنجیره ای مواد غذایی بریتانیا محدودیت هایی را بر روی چندین نوع میوه و سبزیجات اعمال کرده اند. به عنوان مثال، "آسدا" فروش گوجه فرنگی، فلفل، خیار، کاهو، کلم بروکلی، گل کلم و تمشک را محدود کرد. در سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای دیگر بریتانیایی به نام Morrisons، خرید تنها دو واحد کالا در دسته‌های گوجه فرنگی، خیار، کاهو و فلفل امکان‌پذیر خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала