وزارت انرژی آمریکا، منشاء ویروس کرونا را "نشت آزمایشگاهی" خواند

© AFP 2023 / Johannes Eiseleدانشمندانی از آمریکا و ووهان قراربود ویروس کرونا بسازند
دانشمندانی از آمریکا و ووهان قراربود ویروس کرونا بسازند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.02.2023
اشتراک
وزارت انرژی ایالات متحده به این نتیجه رسیده است که همه گیری ویروس کرونا به احتمال زیاد در نتیجه نشت داده ها از آزمایشگاه ایجاد شده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از وال استریت ژورنال، این وزارتخانه یک گزارش اطلاعاتی محرمانه را که اخیراً در اختیار کاخ سفید و اعضای کلیدی کنگره قرار گرفته بود، مبنای نتیجه گیری خود قرار داده است. بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرنگاران رسیده است، وزارت انرژی به دفتر تحقیقات فدرال اعلام کرده است که ویروس به احتمال زیاد بر اثر یک حادثه در یک آزمایشگاه چینی منتشر شده است.
در گزارش این نشریه آمده است:" نتیجه گیری وزارت انرژی ایالات متحده براساس اطلاعات جدید این آژانس است. این اطلاعات به دلیل تخصص علمی این وزارت خانه که بر شبکه ای از آزمایشگاه های ملی آمریکا که برخی از آنها در حال انجام تحقیقات بیولوژیکی پیشرفته هستن، نظارت دارد، قابل توجه است".
در عین حال، برخی دیگر از ارگان های ایالات متحده که در تحقیقات مشارکت دارند، اطمینان دارند که گسترش این بیماری به طور طبیعی آغاز شده است.
در همین زمینه در ادامه این گزارش آمده است:"مقامات از ارائه جزئیات اطلاعات و تحلیل های جدید که وزارت انرژی را مجبور به تغییر موضع خود کرد، خودداری کردند. آنها افزودند در حالی که وزارت انرژی و FBI استدلال می کنند که به احتمال زیاد نشت غیر عمدی از آزمایشگاه وجود دارد، در عین حال آنها به دلایل مختلف به این نتیجه رسیده اند".
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، در توضیح این پیام گفت که امروز هیچ قطعیتی در مورد منشا ویروس کرونا وجود ندارد و وزارت انرژی واقعاً در بررسی این موضوع مشارکت داشته است.
ویروس کرونا کروناویروس سویه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.11.2022
آمریکا: منشا ویروس کرونا به دلیل یک حادثه تحقیقاتی بوده است
مجله علمی بین المللی نیچر گزارش داد که پیش از این، سازمان بهداشت جهانی تصمیم گرفته بود تحقیقات در مورد منشاء ویروس SARS-CoV-2 را که باعث همه گیری ویروس کرونا شده است، متوقف کند.
شیوع این بیماری که بعداً به عنوان COVID-19 شناخته شد، در شهر ووهان چین در دسامبر 2019 آغاز شد. در آغاز مارس 2020، WHO آن را یک بیماری همه گیر جهانی را اعلام کرد.
در تمام این مدت اختلافاتی در مورد منشاء پاتوژن - ویروس کرونا SARS-CoV-2 وجود دارد. در ماه مارس سال گذشته، یک هیئت بین‌المللی متشکل از کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به این نتیجه رسیدند که ویروس کرونا به احتمال زیاد از خفاش‌ها از طریق حیوان دیگری به انسان منتقل شده است. در همان زمان، کارشناسان نشت از آزمایشگاه را "بسیار بعید" خواندند و از نسخه های دیگر آنها انتقال ویروس به انسان را مستقیماً از حیوان یا از طریق غذاهای سرد در نظر گرفتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала