کشورهای اتحادیه اروپا بر سر بسته دهم تحریم ها علیه روسیه به توافق رسیدند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است
مقام اروپایی: اسرائیل به دنبال افزایش تنش میان تهران و واشنگتن است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
اشتراک
کشورهای عضو اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب کردند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را دفتر نمایندگی سوئد، رییس دوره ای شورای اتحادیه اروپا در توییتر اعلام کرده است.
پیش از این، اعضای اتحادیه اروپا به دلیل اختلاف نظرهایشان ، برای چند روز نمی توانستند محدودیت های جدید را به تصویب برسانند.
در پیام منتشره آمده است:"امروز، اتحادیه اروپا دهمین بسته تحریم‌های روسیه را تصویب کرد. این بسته شامل محدودیت‌های صادراتی سخت‌تر برای کالاها و فناوری‌های دارای کاربرد دوگانه، اقدامات محدودکننده هدفمند علیه اشخاص حقیقی و حقوقی است که از جنگ حمایت کرده، تبلیغات پخش کرده و پهپادهای مورد استفاده روسیه در جنگ را تحویل می دهند و اقدامات علیه انتشار اخبار نادرست توسط روسیه را در نظر می گیرد."
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
نبنزیا: روابط روسیه و اتحادیه اروپا دیگر وجود ندارد
به گفته خبرگزاری بلومبرگ، تصویب رسمی این محدودیت ها صبح امروز صورت می گیرد.
اتحادیه اروپا از پایان فوریه سال گذشته 9 بسته تحریمی را علیه مسکو تصویب کرده است. آنها شامل محدودیت های مالی، تجاری و همچنین محدودیت ها علیه افراد مشخص هستند. اکنون تحریم ها علیه 1386 فرد و 171 سازمان است. در عین حال، محدودیت ها منجر به افزایش قیمت برق، سوخت و مواد غذایی در اروپا و ایالات متحده شده است .
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته است که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلندمدت برای غرب است و این محدودیت ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی آمریکا و متحدانش بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала