روگوف: تحریم های جدید آمریکا الحاق نیروگاه اتمی زاپوریژیا به مسکو را تایید کرد

© Sputnik / Falin /  مراجعه به بانک تصاویر نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین
نیروگاه اتمی زاپروژیا در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.02.2023
اشتراک
روگوف بیان کرد که تحریم های جدید آمریکا حاکی بر به رسمیت شناختن الحاق نیروگاه اتمی زاپوریژیا به روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش "ما با روسیه هستیم"، روز شنبه، در رادیو "کومسومولسکایا پراودا" بیان کرد: تحریم های ایالات متحده علیه سازمان بهره برداری از نیروگاه اتمی زاپوریژیا حاکی از این است که ایالات متحده عملاً این نیروگاه را به عنوان نیروگاه روسیه به رسمیت می شناسند.
روگوف در حین تفسیر تحریم‌های جدید آمریکا گفت: با اعمال تحریم‌ها آمریکایی ها تأیید کردند که این نیروگاه اوکراینی نیست و تحت کنترل رژیم زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین قرار ندارد، بلکه دقیقا یک نیروگاه هسته‌ای روسیه است.
به گفته روگوف، نکته پرمعنی در این اقدامات وجود دارد. اولاً، این به رسمیت شناختن این است که نیروگاه اتمی زاپوریژیا روسی است و ثانیاً، شنیدن سخنان گروسی (مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی) و دیگران که در هراسند تا مبادا چیزی به نیروگاه زاپوریژیا اصابت کند، دو برابر جالب تر می شود.
وی در پایان گفت: الان کاملا مشخص است که نیروگاه اتمی زاپوریژیا متعلق به روسیه است. حتی در پارادایم دروغ های کلاسیک (غربی)، ما نمی توانیم به سمت خودمان شلیک کنیم.
روز جمعه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده، تحریم هایی را علیه سازمان بهره برداری نیروگاه اتمی زاپوریژیا اعمال می کند. این سند توضیح می دهد که وزارت امور خارجه آمریکا، سازمان بهره برداری نیروگاه اتمی زاپوریژیا را به عنوان نهادی تعریف کرده است که در اختیار و تحت کنترل روسیه است و در راستای منافع فدراسیون روسیه عمل می کند. در این رابطه تحریم هایی برای سازمان و مدیر کل آن اولگ روماننکو اعمال می شود.
رنات کارچا، مشاور مدیر کل شرکت "روس انرگو اتم" به تاس گفت که این تحریم ها به هیچ وجه بر فعالیت نیروگاه تأثیر نمی گذارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала