نماینده مجلس دومای روسیه: وجود سازمان ملل بی معنا شده است

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر میخائیل شرمت، نماینده دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از منطقه کریمه
میخائیل شرمت، نماینده دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از منطقه کریمه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
اشتراک
میخائیل شرمت، نماینده دوما، مجلس نمایندگان پارلمان روسیه از منطقه کریمه اعلام کرد سازمان ملل که به ابزار نفوذ ایالات متحده آمریکا تبدیل شده، معنای وجود خود را در قالب فعلی از دست داده است.
به گزارش اسپوتنیک، مجمع عمومی سازمان ملل پیش از این قطعنامه ضد روسیه تهیه شده توسط کشورهای غربی را تصویب کرده بود. 141 کشور به این قطعنامه رای مثبت، 7 کشور رای مخالف و 32 کشور رای ممتنع دادند. این قطعنامه از فدراسیون روسیه می‌خواهد که فورا نیروهای خود را از خاک اوکراین "در حدود مرزهای شناخته شده بین‌المللی خود" خارج کرده و همچنین حملات به زیرساخت‌های حیاتی اوکراین را متوقف کند. در عین حال، این متن حاوی درخواست‌های مشابه از کی یف نیست و به لزوم توقف بمباران منطقه دونباس توسط نیروهای اوکراینی اشاره‌ای نمی‌کند. سند صادره الزام آور نیست.
چین طرحی 12 ماده ای  برای حل بحران اوکراین ارائه کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.02.2023
چین طرحی 12 ماده ای برای حل و فصل بحران اوکراین ارائه کرد + جزئیات
میخائیل شرمت خاطرنشان کرد: سازمان ملل به عنوان یک نهاد بین المللی که موظف به حل هر گونه تضاد در این دنیای پرتلاطم است، منسوخ و به ابزار نفوذ آمریکا تبدیل شده است. این بدان معناست که ادامه وجود آن در چنین قالبی کاملاً بی معنا شده است. سازمان ملل دیگر ماموریت یک پلتفرم مستقل برای حفظ صلح را ایفا نمی کند".
به گفته وی، سازمان ملل با سیاست یکجانبه خود، اقتدارش را در برابر کل جامعه هشیار اندیش بین المللی از دست داده است.
وی تاکید کرد سازمان ملل دیگر حامل آن سیستم مهم کنترل و توازن و همچنین دارای معنایی که در ابتدا برای آن قائل شده بودند، نیست. امروز جهان به یک سازوکار جدید و یک پلتفرم حافظ صلح نیاز دارد که در آن همه مسائل ژئوپلیتیکی بر مبنای برابر و عادلانه حل و فصل شود.
به گفته وی، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با بیان ادعاهایی علیه روسیه، سرسختانه مداخله آمریکا
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала