ایجاد یک کارگروه مخفی بریتانیایی برای تامین مهمات در اوکراین

© AFP 2023 / Niklas Halle'nبریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد
بریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.02.2023
اشتراک
نیویورک تایمز خبر داد که بریتانیا یک کارگروه مخفی برای خرید مهمات برای اوکراین ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز با استناد به منابع آگاه گزارش می دهد که وزارت دفاع بریتانیا یک کارگروه عملیات مخفی ایجاد کرده است که هدف آن به دست آوردن مهمات شوروی برای اوکراین است.
این نشریه می‌گوید: یک کار گروه مخفی توسط وزارت دفاع بریتانیا ایجاد شده است که بر روی به دست آوردن مهمات شوروی متمرکز است. اشاره شده است که این گروه اوکراین را مسلح می کند.
به نوشته این روزنامه، از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، شرکت های دولتی اوکراینی شروع به درخواست تانک، بالگرد، هواپیما و خمپاره از واسطه ها در آمریکا و دیگر کشورها کردند. هم بریتانیا و هم ایالات متحده از قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای ثالث و واسطه ها حمایت مالی کردند. این روزنامه می نویسد، دلالان آمریکایی در کارخانه هایی در بوسنی و هرزگوین، صربستان و رومانی به دنبال پوسته برای اوکراین هستند.
به نوشته این روزنامه، از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، شرکت های دولتی اوکراینی شروع به درخواست تانک، بالگرد، هواپیما و خمپاره از واسطه ها در آمریکا و دیگر کشورها کردند. بریتانیا و ایالات متحده از قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای ثالث و واسطه ها حمایت مالی کردند. این روزنامه می نویسد، دلالان آمریکایی در کارخانه هایی در بوسنی و هرزگوین، صربستان و رومانی به دنبال تامین گلوله اوکراین هستند.
به نوشته این روزنامه، در ژوئن 2022، انگلیس با شرکت دولتی پاکستانی اوردنس فاکتوریز قراردادی برای خرید 40000 گلوله توپ امضا کرد. بر اساس مفاد این قرارداد، قرار بود پول گلوله ها به یک واسطه رومانیایی منتقل شود و تسلیحات بدون ذکر نام اوکراین از پاکستان به بریتانیا تحویل داده شود. با این حال، به دلیل عدم تامین‌ طرف پاکستانی در تحویل مهمات، این معامله بر هم خورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала