"سیمور هرش" از شهادت در مقابل کنگره امتناع می کند

© AP Photo / Paul SakumaЖурналист Сеймур Херш. Архивное фото
Журналист Сеймур Херш. Архивное фото - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
اشتراک
"سیمور هرش"، روزنامه نگار آمریکایی و نویسنده تحقیقات در مورد بمب گذاری نورد استریم، گفت که هرگز در مقابل کنگره آمریکا شهادت نخواهد داد و همچنین درباره عدم شرکت خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل توضیح داد.
به گزارش اسپوتنیک، "سیمور هرش" در مصاحبه با ریانووستی روسیه گفت: " برای شهادت به کنگره نمی روم. من 50 سال است که روزنامه نگاری می کنم و به کنگره نخواهم رفت تا در مورد مطالبی که آماده کرده ام، صحبت کنم. این کار من نیست. کار من تنها نوشتن است. شما هرگز شاهد شهادت من در مقابل کنگره نخواهید بود".
این در حالی است که قرار است روز سه شنبه نشست شورای امنیت به درخواست روسیه در شورای امنیت سازمان ملل با موضوع خرابکاری در خطوط لوله نورد استریم برگزار شود. وقتی از هرش پرسیده شد که چرا در این جلسه به عنوان سخنران شرکت نمی کند، اظهار داشت: "خیلی ساده است، چون هنوز در حال نوشتن مطالب هستم. اگرچه توسط بسیاری از سیاستمداران از سراسر جهان به این جلسه دعوت شده ام. من کار سیاسی انجام نمی دهم، چرا که تنها یک خبرنگار هستم. جای من در سازمان ملل و نه در سنا نیست".

چندی پیش با آلمانی ها نیز که قصد دارند یک کنفراس بزرگ در این زمینه در موسسه ماکس پلانک برگزار کنند، صحبت کردم.

این روزنامه نگار آمریکایی در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ملل تحت فشار بوده تا تحقیقاتی در مورد تخریب نورد استریم انجام ندهد، گفت:" مهم نیست من چه فکر می کنم. ما افراد زیادی داریم که هر روز در مورد آنچه فکر می کنند، صحبت می کنند. من فقط سعی می کنم آنچه را که می دانم، بیان کنم".
پیش از این روسیه پیش نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را تهیه کرده بود که در آن از دبیرکل این سازمان خواسته شد تا کمیسیونی را برای بررسی خرابکاری در نورد استریم تشکیل دهد.
Указатель с символикой компании Nord Stream 2 AG - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.02.2023
هرش: عواقب عظیمی پس از تخریب "نورد استریم" در انتظار آمریکا است
آسیب به سه رشته از چهار رشته خطوط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 در 26 سپتامبر سال گذشته کشف شد. اپراتور خط لوله Nord Stream AG گزارش داد که خسارت بی سابقه بوده و تخمین بازه زمانی تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد "اقدام تروریستی بین المللی" آغاز کرد. اتحادیه اروپا در حال بررسی علل احتمالی خسارت است. در ماه اکتبر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گزارش داد که گازپروم اجازه دارد محل انفجار نورد استریم را بررسی کند و رئیس این شرکت، الکسی میلر، در مورد این بررسی به او گزارش داد.
سیمور هرش، روزنامه‌نگار آمریکایی، برنده جایزه پولیتزر، در 8 فوریه تحقیقات خود را در مورد انفجارهای نورد استریم منتشر کرد که در آن به نقل از یک منبع، اظهار داشت که مواد منفجره زیر خطوط لوله گاز روسیه در ژوئن 2022 تحت پوشش رزمایش‌های بالتوپس توسط غواصان نیروی دریایی آمریکا با پشتیبانی متخصصان نروژی کار گذاشته شده بود. به گفته هرش، تصمیم برای انجام این عملیات توسط جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از 9 ماه گفتگو با مقامات دولت درگیر در مسائل امنیت ملی اتخاذ شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала