اولین پیام رئیس جمهور روسیه پس از آغاز عملیات ویژه در مجمع فدرال روسیه

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین
ولادیمیر پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.02.2023
اشتراک
امروز، ولادیمیر پوتین در مجمع فدرال روسیه سخنرانی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امروز 21 ماه فوریه (سه شنبه)، ولادیمیر پوتین در مجمع فدرال روسیه سخنرانی خواهد کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه پیامی به مجلس فدرال ارائه خواهد کرد که در آن انتظار می رود عملیات ویژه نظامی، وضعیت بین المللی مورد ارزیابی قرار گیرد و همچنین به مسائل اجتماعی و اقتصادی روسیه توجه شود.
این اولین پیام پس از آغاز عملیات ویژه خواهد بود. پیام رئیس جمهوری سالانه ارائه می شود، اما سال گذشته همچون سال 2017 این پیام ارائه نشده بود.
ریاست کشور روسیه در پایان سال گذشته توضیح داد که پویایی رویدادها بسیار شدید است و نتایج باید ثبت شود و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. از اینرو زمان بیشتری لازم است تا سخنرانی بنیادی و اساسی‌تر باشد.
این پیام در "گاستنی دوور" در مسکو شنیده می شود و به طور سنتی در ساعت 12:00 به وقت مسکو (12:30 دقیقه به وقت تهران) آغاز می شود. به طور سنتی، اعضای کابینه وزیران، معاونان و سناتورها، شخصیت های اجتماعی به این مراسم دعوت می شوند. امسال چهره های جدیدی در این نشست حضور خواهند داشت - شرکت کنندگان در عملیات ویژه. پیام ریاست جمهوری بردار توسعه کشور را تعیین می کند و قاعدتاً مبنای قوانین و احکام کشوری قرار می گیرد.
وزارت دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مقدار زیادی از تجهیزات غربی برای اوکراین توسط روسیه نابود شد
انتظارات از پیام: همه چیز برای پیروزی. نمایندگان مجلس بر این باورند که این پیام تا حد زیادی به موضوع عملیات ویژه اختصاص یافته، به سرلوحه سخنرانی رئیس دولت تبدیل خواهد شد و بسیاری از موضوعات دیگر از جمله تامین اجتماعی برای شرکت کنندگان در عملیات ویژه، تجهیز ارتش و آموزش مبارزان را در بر خواهد گرفت. برخی از نمایندگان و سناتورها پیشنهاد می‌کنند که رئیس‌جمهور درباره مبارزه با تروریست‌ها و خرابکاران، نوسازی مجتمع نظامی-صنعتی و نتایج مقابله با تحریم‌های غرب نیز صحبت کند و خود پیام مخاطبان خارجی را نیز مورد خطاب قرار بدهد.
همچنین انتظار می رود ولادیمیر پوتین به تعیین وظایف اجتماعی و اقتصادی بپردازد. سیاستمداران بر این باورند که رئیس جمهور در طول سخنرانی خود به موضوع سطح زندگی در کشور، مسائل دموگرافی، درآمد جمعیت، افزایش دستمزدها، تأمین قیمت های مقرون به صرفه برای غذا و دارو توجه نشان بدهد. نمایندگان پارلمان معتقدند که حمایت از مناطق جدید روسیه از توجه پوتین به دور نخواهد ماند. اصلی ترین چیزی که هر دو مجلس از رئیس دولت انتظار دارند سخنرانی ای است که الهام بخش "کشور و ارتش" باشدو سرآغاز یک "جهش قدرتمند به پیش" شود و تصویری از آینده ترسیم کند که بیشتر مردم را متحد کند.
اتحادیه های کارگری منتظر پیام رئیس جمهور فدراسیون روسیه برای بیان موضوعات مشکل ساز جامعه هستند و در عین حال اظهار داشتند که چشم انداز روسیه برای ویژه عملیات نظامی تشریح خواهد شد.
میخائیل شماکوف، رئیس فدراسیون اتحادیه های کارگری مستقل روسیه گفت: " ما بخشی از جامعه هستیم و به همین دلیل نگران همه مشکلاتی هستیم که با آن ها دست بگریبانیم. و البته به همه راه حل هایی که رئیس جمهور ارائه می دهد، توجه می کنیم. مهم ترین مسئله، عملیات ویژه نظامی است و بنابراین همه ما اکنون تحت یک شعار مشترک کار می کنیم: همه چیز برای جبهه، همه چیز برای پیروزی.
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
سفر بایدن به کی‌یف یک رویداد مهم است
بخش تجارت و کسب و کار نیز از این پیام انتظاراتی دارد. کشاورزان انتظار دارند که رفع محدودیت‌های صادرات غلات از جمله لغو عوارض و مداخلات گسترده در خرید در همه مناطق اعلام شود. آنها از موضوع تعرفه برق نگران هستند.
جامعه تجاری همچنین انتظار دارد در پیام رئیس جمهور فدراسیون روسیه سیگنال های روشنی در مورد مطالبات دولت از تجارت در حل مسائل اجتماعی و اقتصادی مشاهده کنند و در مقابل، شرکت ها می خواهند آزادی و حمایت بیشتری را در جایی که ضروری است به دست آورند.
کارآفرینان معتقدند این پیام همچنین می تواند نقطه آغازی برای تغییرات در سیستم مالیاتی، به ویژه برای توسعه بیشتر مقیاس مترقی مالیات بر درآمد شخصی باشد. یکی دیگر از ابتکاراتی که در حال حاضر مورد بحث قرار می گیرد، مربوط به استفاده از سود مازادی است که شرکت های بزرگ در سال های گذشته دریافت کرده اند: می توان آن را هم به صورت پرداخت داوطلبانه یک باره به بودجه و هم به صورت افزایش مالیات بر درآمد اجرایی کرد. کارشناسان معتقدند که همه از این پیشنهادات خوششان نخواهد آمد، اما در شرایط تحریم، تجارت باید از برنامه های دولتی حمایت کند.
پرچم روسیه و چین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.02.2023
چین از پیش نویس قطعنامه روسیه درباره انفجار در نورد استریم حمایت می کند
پس‌زمینه جهانی. این پیام در زمینه رویدادهای برجسته در عرصه بین المللی ارائه خواهد شد. روز 20 فوریه، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای دیداری وارد کی‌یف شد و انتظار می رفت که او در باره اوضاع اوکراین سخنرانی خاصی ارائه بدهد اما او در کی‌یف از بسته کمکی جدید به اوکراین و تحریم روسیه سخن گفت و سپس به لهستان سفر کرد. بایدن قصد دارد در ورشو با نمایندگان بلوک شرق ناتو دیدار کند.
روسیه بارها در مورد مداخله ائتلاف ناتو در درگیری صحبت کرده است.در اینجا توجه به بازدید دیگری جلب می شود، وانگ یی رئیس دفتر کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین سفری به مسکو خواهد داشت. کرملین احتمال دیدار پوتین با او را رد نمی کند. وانگ یی چند روز پیش در مونیخ قرار داشت و با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد. این اولین دیدار آنها پس از رهگیری یک بالون چینی توسط یک جنگنده آمریکایی بر فراز اقیانوس اطلس بود.که بلینکن همانا به این دلیل، سفر به پکن را برای مدت نامعلومی به تعویق انداخت.
در واشنگتن می گویند که بالون با هدف جاسوسی به فضا پرتاب شده است، در پکن اعلام شده است که آن، بالون هواشناسی گمشده غیرنظامی بوده است. وضعیت تایوان نیز بر روابط بین ایالات متحده و چین تأثیرگذار است. رسانه ها پس از نشست مونیخ توجه خود را به این واقعیت جلب کردند که روابط ایالات متحده و چین بدتر شده است و هر دو طرف آماده نزاع بر سر مسائل کوچک هستند. گزارش شده است که شی جین پینگ، رهبر چین قصد دارد در 24 فوریه، در سالگرد عملیات ویژه روسیه در اوکراین سخنرانی کند.
سخنرانی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مجمع فدرال روسیه امروز 21 فوریه (سه شنبه) در ساعت 12:30 دقیقه به وقت تهران بطور آنلاین پخش خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала