زمانی که عملیات ویژه آغاز شد، استولتنبرگ چه می‌کرد

© AFP 2023 / John ThysГенсек НАТО Йенс Столтенберг
Генсек НАТО Йенс Столтенберг  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.02.2023
اشتراک
استولتنبرگ گفت از آغاز قریب الوقوع یک عملیات ویژه در اوکراین خبر داشت، اما به رختخواب رفت.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعتراف کرد که در شب 24 فوریه 2022 به رختخواب رفت، اگرچه از آغاز قریب الوقوع عملیات ویژه روسیه در اوکراین خبر داشت.
استولتنبرگ در مصاحبه ای با آژانس گفت: "من به رختخواب رفتم. اما شب بسیار کوتاهی بود، زیرا می دانستم که در یک زمان، چند ساعت دیگر، کسی مرا از خواب بیدار خواهد کرد و دقیقاً همین اتفاق افتاد."
دبیرکل این ائتلاف افزود که صبح زود با وی تماس گرفتند و به طور مختصر از آغاز عملیات ویژه مطلع شد. او می گوید: "جای تعجب نیست، زیرا ما می دانستیم.
پنتاگون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
رئیس پنتاگون: ناتو وارد درگیری با روسیه نخواهد شد
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند" خواند. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت روسیه را تضمین کند. پوتین پیشتر گفته بود که غرب در تلاش است تا برای فروپاشی روسیه یک منطقه ضد روسیه در اوکراین ایجاد کند و برای جلوگیری از این امر عملیات ویژه ای آغاز شد. همانطور که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل ... در قلمرو بریتانیا، آلمان، ایتالیا و کشورهای دیگر دخالت دارند."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала