هشدار نماینده پارلمان آلمان درباره "آرماگدون هسته ای"

© AP Photo / Efrem Lukatskyنیروهای ویژه اوکراین در منطقه دونتسک
نیروهای ویژه اوکراین در منطقه دونتسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2023
اشتراک
یکی از نمایندگان پارلمان آلمان گفت، کشورهای ناتو که به اوکراین تسلیحات می‌دهند، تهدیدی برای امنیت جهانی هستند، غرب باید از ارائه سلاح به کی‌یف خودداری کند تا از گسترش درگیری به "جنگ جهانی سوم" و "آرماگدون هسته‌ای" جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، "سویم داگدلن" عضو کمیته سیاست بین‌الملل و نماینده جناح چپ در سیاست خارجی و خلع سلاح بوندستاگ المان در مصاحبه ای با روزنامه چینی "گلوبال تایمز" گفت:" ناتو عملا به دلیل حمایت نظامی، اطلاعاتی و اقتصادی همه جانبه خود از اوکراین، یکی از طرفین درگیری است. ما درگیر یک نبرد خطرناک در زمینه تأمین تسلیحات هستیم. پس از تصمیم گیری در مورد تانک ها، افرادی خواستار تامین جت های جنگنده، کشتی های جنگی و موشک های بالستیک یا حتی سلاح های هسته ای خواهند بود. برای جلوگیری از تبدیل این جنگ به جنگ جهانی سوم و آرماگدون هسته ای، باید "منطق نظامی تشدید تنش" را کنار بگذاریم و راهی دیپلماتیک برای خروج از درگیری پیدا کنیم".
به گفته این نماینده پارلمان آلمان، موضوع نگران کننده آن است که "در اوکراین از ملی گرایان کشورهای ناتو و گروه های القاعده به عنوان مهمان به خوبی استقبال می شود".
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وی هشدار داد که از آنجایی که غرب تسلیحات دوربرد بیشتری به اوکراین پمپاژ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه از خط فعلی پیشتر خواهد رفت.
مسکو بارها اعلام کرده است که برای مذاکره آماده است، اما کیف در سطح قانونگذاری آنها را ممنوع کرده است. ولادیمیر زلنسکی پیشتر در G20 گفته بود که "مینسک-3 وجود نخواهد داشت." دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که چنین سخنانی "کاملاً موید" موضع کی یف در مورد عدم تمایل به مذاکره است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала