رسانه ها: واشنگتن اعلام کرد که به مرور زمان می‌تواند به اوکراین هواپیما منتقل کند

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد
ترکیه از آغاز روند خرید هواپیماهای اف 16 از آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.02.2023
اشتراک
فایننشال تایمز: مقامات واشنگتن اعلام می کنند که می توانند F-16 را به مرور زمان به اوکراین تحویل دهند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز به نقل از منابع گزارش می دهد که واشنگتن اعلام کرده است که به مرور زمان، به احتمال زیاد، هواپیما در اختیار اوکراین قرار خواهند داد.
مقامات واشنگتن اذعان می کنند که احتمالاً با طولانی شدن جنگ، قدرت هوایی بهتری را در اختیار اوکراین قرار می دهند یا حداقل برای انتقال F-16 از کشورهای دیگر چراغ سبز نشان می دهند.
به گفته منابع آگاه، موضوع تامین هواپیماهای جنگنده اوکراین در نشست آتی وزرای دفاع ناتو در 14 فوریه در بروکسل مورد بررسی قرار خواهد گرفت. با این حال، منابع همچنین تأیید کردند که خرید این هواپیما یک هدف بلندمدت برای کی‌یف است. خاطرنشان می شود که برای اوکراین اولویت دریافت مهمات است.
به گفته مقامات، کشورهای غربی در جریان نشست بروکسل به مقامات اوکراینی قول داده اند که تجهیزات اضافی مهمات و سیستم های دفاع هوایی را تامین کنند.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. او هشدار داد که از آنجایی که غرب بیشتر و بیشتر تسلیحات دوربرد را به اوکراین پمپاژ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه بیشتر و بیشتر از خط فعلی پیش می رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала