- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

چرا زلنسکی می‌ترسد؟

زلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
در ایالات متحده به ترس و بیچارگی زلنسکی اشاره شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیوز ویک"، برندن کول ستون در مقاله ای نوشت که سفر اروپایی ولادیمیر زلنسکی، نشاندهنده بیچارگی و نا امیدی او بود.
هفته گذشته، زلنسکی سفری کوتاه به کشورهای اروپایی داشت که طی آن با سیاستمداران مهم آن کشور ها ملاقات و گفتگو کرد. روز 8 فوریه (چهارشنبه گذشته)، وی طی یک سخنرانی در پارلمان بریتانیا از لندن خواست تا هواپیمای جنگی را در اختیار اوکراین بگذارد. در سفر به پاریس با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه اولاف شولتز صدراعظم آلمان که خاصا برای این دیدار به فرانسه سفر کرده بود، ملاقات کرد.
پس از نشست پاریس، زلنسکی همراه ماکرون به بروکسل رفت تا در پارلمان اروپا و اجلاس سران اتحادیه اروپا سخنرانی کند. وی در آنجا از رهبران اتحادیه تشکر کرد و باردگر درخاست انتقال سلاح‌های بیشتر از جمله جنگنده به کی‌یف را مطرح کرد.
کول، نویسنده مقاله با اطمینان نوشت که "زلنسکی بیچاره شده است و با چنین اقدامی در واقع ترس و نگرانی کی‌یف رسمی را به نمایش می گذارد".
وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
روسیه تحریم ها علیه ایالات متحده آمریکا را گسترش داد
همزمان بلومبرگ به نقل از یک مقام اتحادیه اروپا گزارش داد که هیچ یک از رهبران اروپایی هنوز در باره انتقال جنگنده به اوکراین تصمیم نهایی اتخاذ نکرده اند. و این در حالی است که آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی، گفته بود که موضوع تسلیحات و انتقال جنگنده ها را می توان حل کرد.
فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
رسانه: فنلاند و سوئد درخواست عضویت در ناتو را ارائه خواهند داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.02.2023
کمیسر سابق اروپا: غرب با پیشنهاد عضویت اوکراین در ناتو از خط قرمز روسیه گذشت
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
از سال 2005، واشنگتن حداقل 224 میلیون دلار برای تأمین مالی برنامه های بیولوژیکی در اوکراین اختصاص داده است. ایالات متحده درگیر نوسازی و تجهیز مجدد حدود 30 موسسه علمی وزارتخانه های بهداشت و کشاورزی و همچنین چندین مرکز بهداشتی و اپیدمیولوژیک فرماندهی نیروهای پزشکی وزارت دفاع اوکراین بود. نتایج تحقیقات قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به مناطق تحت کنترل کی‌یف منتقل شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала