نیروهای نیابتی مانع دریافت کمک های بشردوستانه در استان حسکه سوریه می شوند

© AFP 2023 / Omar Haj Kadourعکسبرداری هوایی - زلزله سوریه
عکسبرداری هوایی - زلزله  سوریه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.02.2023
اشتراک
نیروهای نیابتی حامی آمریکا در استان حسکه سوریه، مانع از ورود کمک‌های بشردوستانه به مناطق تحت کنترل خود می‌شوند. به همین دلیل زلزله زدگان این منطقه هیچ کمکی دریافت نمی کنند.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در حسکه، با این حال، روز یکشنبه، نهادهای دولتی و محلی در استان حسکه کاروانی از کامیون ها را حامل دارو، مواد غذایی و کمک های بشردوستانه برای ارسال آماده کردند.
از آنجایی که ارسال کمک مستقیم از مناطق تحت کنترل دمشق به مراکز کنترل شبه نظامیان غیرممکن است، این محموله به شهر قامشلی که تحت کنترل نیروهای طرفدار آمریکا است و تحت نظارت برنامه غذایی سازمان ملل است، ارسال شد. قرار بود این کامیون ها کمک ها را به ساکنان شهرک های امتداد بزرگراه نیمه کنترل نشده لاذقیه - حلب - ادلب منتقل کنند. با این حال، نیروهای نیابتی تصمیم گرفتند که اجازه عبور محموله های بشردوستانه از سوی سازمان ملل را ندهند.
این موضوع را ابراهیم عوض خلیف، مدیر امور اجتماعی و کار استان حسکه در مصاحبه با اسپوتنیک تایید کرد.
وی گفت:" به عنوان بخشی از تلاش ها برای امداد رسانی به ساکنان آسیب دیده استان حسکه، کاروانی از کامیون های حامل کمک های بشردوستانه و پزشکی در 12 فوریه تشکیل شد. این اولین تلاش برای انتقال هر نوع کمک به شهروندانمان به مناطق تحت کنترل غیردولتی است. برای ایمنی، محموله باید تحت نظارت سازمان ملل متحد و سایر سازمان های بین المللی که در سرزمین های کنترل نشده قرار دارند، حرکت می کرد. با این حال، نیروهای نیابتی که این محموله ها را تهدیدی برای امنیت خود معرفی کرده بودند، از عبور آنها خودداری کردند".
خلف خاطرنشان کرد: "این کاروان محموله دیگری به جز مواد غذایی، داروهای کمک های اولیه، لباس زمستانی، پتو و کیسه خواب نداشت".
وی افزود: "این کمک ها را با کمک موسسات خیریه و موسسات جوانان جمع آوری کردیم. بسیاری از مردم شخصاً کمک آوردند: آنجا، در این مناطق، بستگان آنها هستند".
تعدادی از نمایندگان بنیادهای خیریه از حسکه به اسپوتنیک گفتند که مبالغ قابل توجهی را برای جمع آوری کمک ها و خرید داروهایی که در سوریه کمیاب هستند، هزینه کرده اند و هنوز امیدوارند که به مکان مناسب برسد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала