سناتور آمریکایی رد نکرد که "نورد استریم" را آمریکا منفجر کرده باشد

© Photo / Forsvarskommandoenنشت گاز در نورد استریم
نشت گاز در نورد استریم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
مایک لی، سناتور یوتا نمی‌توانست این احتمال که نورد استریم را آمریکا منفجر کرده است، رد کند.
به گزارش اسپوتنیک، مایک لی سناتور یوتا در حساب کاربری شخصی خود در توییتر نوشت: اگر حمله به نورد استریم می توانست توسط مقامات آمریکایی بدون موافقت کنگره انجام شود، جای نگرانی وجود دارد.
"من نگران این واقعیت هستم که نمی توانم به سرعت احتمال منفجر کردن نورد استریم توسط ایالات متحده را رد کنم. من از تعدادی از سناتورهای همکار پرسیدم و هیچ یک از کسانی که با آنها صحبت کردم هرگز از این موضوع مطلع نشدند. این سناتور نوشت: اگر واقعیت داشته باشد، ما در دردسر بزرگی هستیم، این پست در حساب رسمی قانونگذار منتشر نشده است. لی از ماه جولای یک حساب شخصی به موازات حساب ایالتی راه اندازی کرده است.
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امورخارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
ریابکوف درباره عواقب ناشی از تخریب نورد استریم به ایالات متحده هشدار داد
اوایل چهارشنبه، لی در حساب خود تحقیقی هیجان انگیز از سیمور هرش، روزنامه نگار آمریکایی را منتشر کرد که مدعی دخالت ایالات متحده در انفجار خط لوله گاز نورد استریم با این یادداشت بود: "اگر معلوم شود دروغ است، تهمت است، اگر درست باشد، این جنگ است."
تحقیقات هرش حاوی اطلاعاتی از منابع وی است مبنی بر اینکه غواصان آمریکایی در طول رزمایش ناتو Baltops در تابستان 2022 مواد منفجره را در زیر نورد استریم نصب کردند که نروژی ها سه ماه بعد آن را فعال کردند. به گفته وی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پس از بیش از 9 ماه گفتگوی محرمانه با تیم امنیت ملی تصمیم به خرابکاری در جریان نورد استریم گرفت. پنتاگون گفت که ایالات متحده هیچ ارتباطی با منفجر کردن خطوط لوله گاز روسیه در سال گذشته ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала