تولید نفت در روسیه در رابطه با فروش با تخفیف آن افزایش می یابد

© Fotolia / Tarasov_vlتولید نفت در روسیه در رابطه با فروش با تخفیف آن افزایش می یابد
تولید نفت در روسیه در رابطه با فروش با تخفیف آن افزایش می یابد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.02.2023
اشتراک
تولید نفت در روسیه شروع به رشد کرده و در هفته اول ماه فوریه، شرکت های نفتی روسی تولید خود را 0.7 درصد نسبت به سطح متوسط ژانویه افزایش دادند.
به گزارش اسپوتنیک، حجم تولید نفت در روسیه به 1.491 میلیون تن در روز رسیده که فقطکمی کمتر از میانگین روزانه در فوریه سال گذشته، قبل از شروع عملیات ویژه در اوکراین است.
سرگئی کوندراتیف از انستیتوی انرژی و امور مالی روسیه توضیح داد که پایداری استخراج را می توان به تخفیف های زیاد در فروش نفت روسیه نسبت داد و به همین دلیل می توان حجم زیادی از صادرات را از نظر فیزیکی حفظ کرد. در بهار سال گذشته، تحریم‌ها شرکت‌ها را مجبور به کاهش تولید به دلیل امتناع خریداران اروپایی از نفت روسیه کرد، اما مقادیری از نفت روسیه به کشورهای آسیایی و عمدتاً به هند صادر شد.
رکورد بیشترین صادرات نفت روسیه به آمریکا ظرف 12 سال اخیر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
ایالات متحده مخالف کاهش سقف قیمت بر نفت روسیه می باشد
اکنون استخراج نفت حتی در شرایط تحریم خرید نفت روسیه از سوی اتحادیه اروپا بر از طریق دریا که از 5 دسامبر به اجرا گذاشته شده و اقدامات تلافی جویانه مسکو از جمله ممنوعیت صادرات در صورت اجرای سیستم دیگری از محدودیت ها ـ تعیین سقف قیمت نفت روسیه به میزان بشکه ای 60 دلار، به رشد خود ادامه می دهد. در همان زمان، قیمت نفت روسیه گرید Urals در ژانویه به 49.5 دلار در هر بشکه کاهش یافت که 1.7 بار کمتر از سال قبلی است.
این وضعیت مقامات روسیه را مجبور کرد که بحث تغییر روش محاسبه قیمت ها برای اهداف مالیاتی را آغاز کنند. گزینه اصلی این است که با در نظر گرفتن تخفیف و هزینه حمل و نقل تعیین شده توسط دولت، استفاده از قیمت های Urals را به طور کامل کنار گذاشته شده و به قیمت های برنت بروید. هدف این ایده تشویق شرکت ها به تجارت نفت با قیمتی است که برای بودجه مفید باشد و در غیر این صورت، مالیات آنها افزایش می یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала