پوتین: بعد از فرار آمریکا از افغانستان تروریست های بین المللی در آنجا فعال شده اند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر جزئیات مراسم تحلیف پوتین
جزئیات مراسم تحلیف پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
اشتراک
رئیس جمهور روسیه: بعد از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان شرایط در این کشور بهتر نشده است.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه در دیدار با دبیران شورای امنیت برخی کشورها با موضوع افغانستان اعلام کرد که بعد از خروج نظامیان ایالات متحده آمریکا از افغانستان شرایط در کشور بهتر نشده است و سازمان های تروریستی بین المللی فعال شده اند.
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.02.2023
قمی: داعش به نیابت از آمریکا در منطقه حضور دارد + ویدئو
پوتین اظهار کرد: "بعد از فرار نیروهای مسلح آمریکایی از افغانستان، شرایط در این کشور متاسفانه بهتر نشده است. سازمان های تروریستی بین المللی از جمله "القاعده" فعال می شوند که پتانسیل خود را تقویت می کنند و همه شما اینرا به خوبی می دانید".
وی همچنین معتقد است که تلاشهای کشورهای منطقه ای برای استفاده از شرایط در افغانستان برای اینکه زیرساخت ها را تحت عنوان مبارزه با تروریسم ایجاد و گسترش دهند، باعث نگرانی مسکو می شود. پوتین تاکید کرد: "هر چند که اتفاقا این کشور ها هیچ چیزی از آنی که برای مبارزه واقعی با تروریسم بین المللی لازم است را انجام نمی دهند".
شایان ذکر است که پنجمین نشست چند جانبه دبیران شورای امنیت کشورهای مختلف با موضوع افغانستان روز چهارشنبه در مسکو برگزار شد. مقامات عالیرتبه که مسئول مسائل امنیتی در کشورهای هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، چین، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان می باشند، در این نشست حضور داشتند. نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه نمایندگی این کشور در این اجلاس را بر عهده داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала