عبداللهیان در گفتگو با چاوش اوغلو: تیم امدادی ایران برای کمک وارد ترکیه می شود

© Sputnik / Ruslan Krivobok /  مراجعه به بانک تصاویر عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد
عبداللهیان: عربستان با قطع رابطه با ایران نمی تواند بر خطایش سرپوش بگذارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2023
اشتراک
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، دوشنبه شب با مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تلفنی گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، "امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی به وزیر خارجه ترکیه گفت:" خبر حادثه تلخ زلزله در جنوب ترکیه، اینجانب، دولت و ملت ایران را بسیار متأثر و متالم کرد، این حادثه را خدمت جنابعالی، دولت و مردم عزیز ترکیه بويژه خانواده های مصیبت دیده تسلیت می گوییم. در این شرایط سخت، در کنار ملت و دولت ترکیه هستیم".
وی ادامه داد:" سازمان هلال احمر ایران برای همکاری کامل با شما و ارائه کمک های لازم آمادگی دارد. در همین راستا امشب تیم پزشکی و امدادی هلال احمر ایران برای کمک به نجات آسیب دیدگان وارد ترکیه می شوند".
صبح روز دوشنبه 6 فوریه زمین لرزه ای به بزرگی 7.7 ریشتر در جنوب شرق ترکیه و قسمت های شمالی سوریه به وقوع پیوست. بر اساس آخرین آمار، 2316 نفر تابحال در ترکیه جان باخته اند، بیش از 13 هزار نفر نیز مجروح شده اند. همچنین خسارت‌هایی در چندین منطقه سوریه گزارش شده است و لرزش در بیروت پایتخت لبنان نیز احساس شده است. در سوریه، تعداد قربانیان در حال حاضر 656 نفر اعلام شده است، بیش از 1400 نیز زخمی شده اند. به گفته زلزله شناسان ترکیه، حدود ساعت 13:25 به وقت محلی زلزله دیگری به بزرگی 7.6 ریشتر رخ داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала