شمخانی وارد مسکو شد + ویدئو

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی
علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.02.2023
اشتراک
دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای که در مسکو برگزار می‌شود، صبح روز سه شنبه ئارد مسکو شد.
به گزارش اسپوتنیک، علی شمخانی قرار است در پنجمین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای که روز چهارشنبه - 19 بهمن - در مسکو برگزار می‌شود، شرکت کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به مسکو به خبرنگار صدا و سیمای ایران گفت: "روابط ایران و روسیه در ابعاد مختلف ، از جمله اقتصادی ، دفاعی و نظامی، امنیتی، علمی، کریدور و دیگر عرصه‌ها، عمیق‌تر و بنیادی‌تر رو به توسعه است".
دریابان شمخانی افزود: "برای بررسی نقشه راه روابط دوجانبه در حوزه‌های گوناگون، لازم بود آنچه رهبران دو کشور درباره آن تصمیم گرفته‌اند ‌با مقامات عالی روسیه مرور شود". وی به سفر اخیر نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه به تهران اشاره کرد و گفت : "تصمیماتی که در تهران گرفته شده بود در مسکو پیگیری و مرور خواهد شد".
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت : "فهرست دخالت‌های فرامنطقه‌ای در کشورهای پیرامون ایران نشان می‌دهد که مشکلات موجود در این کشورها ناشی از دو موضوع محوری ، از جمله اختلاف‌افکنی و جلوگیری از حل بحران‌های منطقه‌ای ، بدست خود کشورهای منطقه است".
خاط نشان می شود، در نشست گفتگوی امنیت منطقه ای که با حضور دبیران، مشاوران و نمایندگان نهاد امنیت ملی کشورهای همسایه افغانستان برگزار می شود، تحولات سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
در حاشیه این نشست دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با برخی همتایان خود نیز به طور جداگانه دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.
شمخانی همچنین در این سفر در ادامه نشست‌های مشترک دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه که اخیرا و در جریان سفر آبان ماه سال جاری پاتروشف به ایران در تهران برگزار شد، نشست دیگری را با همتای روسی خود برای بررسی مسائل دو جانبه و پیگیری پروژه های مشترک اقتصادی، فناوری، تجاری دو کشور برگزار می‌کند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با برخی دیگر از مقامات عالی فدارسیون روسیه دیدار و گفتگو خواهد کرد.
سلسله نشست‌های گفتگوی امنیت منطقه‌ای با ابتکار جمهوری اسلامی ایران در سال 1397 پایه‌گذاری شد.
نشست‌های اول و دوم گفتگوی امنیت منطقه‌ای با میزبانی جمهوری اسلامی ایران در تهران و نشست سوم و چهارم نیز با میزبانی هندوستان در دهلی‌نو و تاجیکستان در شهر دوشنبه برگزار شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала