پیش بینی رشد 500 میلیون دلاری تبادلات تجاری ایران و زیمباوه

© IRNAسید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور ایران
سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رییس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
صولت مرتضوی اعلام کرد که رشد بیش از ۵۰۰ میلیون دلاری در سطح مبادلات تجاری میان ایران و زیمبابوه پیش بینی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران روز یکشنبه و در حاشیه نشست وزرای ایران و زیمبابوه به خبرنگاران اعلام کرد: «در تفاهمات پیش بینی شده که سطح مبادلات تجاری میان دو کشور به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در سال افزایش داده شود که این مهم دست یافتنی و قابل تحقق است».
دلایل رشد مبادلات کالا بین ایران و روسیه چیست؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
گزارش و تحلیل
صادرات ۱۰ میلیارد دلاری به اوراسیا در انتظار ایران
وی با اشاره به مذاکرات مثبت با طرف زیمباوه ای و اظهار امیدواری نسبت به توسعه همکاری ها بین دو کشور، اظهار کرد که زیمبابوه تمایل دارد از تجربیات ایران در حوزه خودکفایی استفاده کند.
وزیر کار ایران با اشاره به اجلاس همکاری‌ های جمهوری اسلامی ایران با جمهوری زیمبابوه از ۱۲ بهمن‌ ماه، خاطر نشان کرد: «به‌ طور حتم باید تراز تجاری میان دو کشور مثبت شود و به این منظور برنامه‌ های خوبی در حوزه انتقال تجربیات در بخش دارو، صادرات ماشین آلات کشاورزی و مواد پتروشیمی پیش بینی شده است».
وی در آخر تصریح کرد: «در حوزه های کشاورزی، صنعت، انتقال تجربیات و دانش، آموزش‌ های فنی‌ و حرفه‌ ای، کشت فراسرزمینی و افزایش سطح مبادلات تجاری تفاهم‌ نامه‌های مناسبی را آماده کردند و امیدواریم فردا با حضور رؤسای دو هیات به امضاء برسد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала