نتانیاهو: اسرائیل و فرانسه مواضع خود در تقابل با ایران را نزدیک کردند

© Photo / IRNAنتانیاهو و مکرون
نتانیاهو و مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
نخست وزیر اسرائیل پس از سفر به پاریس اعلام کرد، دو کشور مواضع خود در موضوع مقابله با ایران را تا حد امکان نزدیک کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه این کشور و پس از سفر به پاریس در اوایل هفته جاری و دیدار با امانوئل مکرون اعلام کرد:" امروز صبح از یک سفر دیپلماتیک مهم بازگشتم. با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه ملاقات کردم. باید بگویم که محور گفتگوی طولانی ما موضع مشترکی بود، تقابل با تلاش های ایران برای دستیابی به سلاح و زرادخانه هسته ای. تا جایی که به خاطر دارم، مواضع ما هیچگاه تا این حد به هم نزدیک نبوده است".
نخست وزیر اسرائیل خاطرنشان کرد که به طور کلی، "اروپا خود را بیشتر با موقعیت اسرائیل مرتبط می کند." او گفت: "اگرچه مواضع یکسان نیستند، اما بسیار نزدیک هستند".
نخست وزیر افزود: "ما همچنین در جریان دیدارهای جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا درباره اوضاع ایران، این موضوع را متوجه شدیم".
نتانیاهو عصر پنجشنبه وارد پاریس شد. این اولین سفر خارجی وی پس از بازگشت به پست ریاست دولت در پایان سال گذشته است. موضوع اصلی مذاکرات وی با ماکرون، تلاش مشترک برای مقابله با ایران بود. علاوه بر این، وی در طول اقامت خود در فرانسه با نمایندگان جامعه تجاری محلی و جامعه یهودی نیز دیدار کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала