موافقت رهبر ایران با عفو و تخفیف مجازات تعداد زیادی از متهمان و محکومان حوادث اخیر در ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
رهبر ایران به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور با عفو و تخفیف مجازات دهها هزار نفر متهمان و محکومان حوادث اخیر موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با اعیاد ماه رجب و بنا بر پیشنهاد رئیس قوه قضائیه، با عفو و و تخفیف مجازات دهها هزار نفر متهمان و محکومان حوادث اخیر در کشور موافقت کرد.
اعتراضات در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.12.2022
شورای امنیت ایران: ۲۰۰ نفر در اغتشاشات جان خود را از دست داده‌اند
در نامه رئیس قوه قضائیه ایران به رهبری آمده است: «در جریان حوادث اخیر تعدادی از افراد به ویژه جوانان در اثر القائات و تبلیغات دشمن مرتکب رفتارهای نادرست و جرائمی شدند که علاوه بر گرفتاری برای خود، باعث زحمت خانواده و نزدیکان خویش گردیدند و اکنون تعداد قابل توجهی از آنان بعد از برملا شدن نقشه دشمنان خارجی و جریان‌های ضد انقلاب و ضد مردمی با اظهار پشیمانی و ندامت تقاضای بخشش دارند».
غلامحسین محسنی اژه‌ای در ادامه در خصوص شرایط لازم برای عفو این افراد نوشته است: «کلیات شرایط و ضوابط عفو و تخفیف مجازات متهمان و محکومان پس از انجام کارهای کارشناسی و مشورت با مقامات ذی صلاح در دو بخش تهیه شده است. پرونده متهمان و محکومان درصورت داشتن شرایط مندرج، در هر مرحله‌ای که باشد، مختومه می‌گردد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала