شکایت چین از آمریکا بابت تخریب بالون

© AP Photo / Andy Wongساختمان وزارت امور خارجه چین در پکن
ساختمان وزارت امور خارجه چین در پکن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
وزارت خارجه چین نسبت به حمله آمریکا به بالون ابراز نارضایتی و اعتراض شدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه چین اعلام کرد که چین "نارضایتی شدید" و اعتراض خود را علیه ایالات متحده به دلیل انهدام یک بالون غیرنظامی ابراز می کند.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر شد، اعلام کرد: چین نسبت به استفاده از زور و حمله آمریکا به یک بالون بدون سرنشین غیرنظامی ابراز نارضایتی و اعتراض شدید می‌کند.
به گفته وزارت امور خارجه، طرف چینی پس از بررسی، بارها به واشنگتن اطلاع داده است که این بالون "برای استفاده غیرنظامی در نظر گرفته شده و به دلیل فورس ماژور وارد ایالات متحده شده است که کاملا تصادفی اتفاق افتاده است."
پکن از ایالات متحده خواسته است تا با آرامش، حرفه ای و خویشتن داری گام هایی برای حل و فصل مناسب این موضوع بردارد. وزارت امور خارجه تاکید کرد: واکنش طرف آمریکایی با توسل به زور "بیش از حد است و به شدت ناقض رویه بین المللی است".
دیپلمات‌های چینی متعهد شدند که به شدت از حقوق و منافع مشروع شرکتی که صاحب این تحقیقات است محافظت کنند و این حق را برای خود محفوظ می‌دارند که اقدامات لازم بیشتر را انجام دهند.
پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده تایید کرد که ارتش به نمایندگی از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه یک بالن متعلق به چین را که در حریم هوایی آمریکا قرار داشت را ساقط کرد. به گفته وی، از این دستگاه برای نظارت بر تاسیسات استراتژیک استفاده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала