شولتس در مورد موضوع عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، فساد را به یاد آورد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتس صدراعظم آلمان
اولاف شولتس صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.02.2023
اشتراک
شولتس در مورد موضوع عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا، شرط مبارزه با فساد را یادآور شد.
به گزارش اسپوتنیک، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در مورد عضویت احتمالی اوکراین در اتحادیه اروپا گفت: همه کشورهایی که مایل به پیوستن به اتحادیه اروپا هستند، ابتدا باید معیارهای حاکمیت قانون، دموکراسی، احترام به حقوق بشر و مبارزه با فساد را رعایت کنند.
"این یک سیگنال قوی بود که تابستان گذشته ما مولداوی و اوکراین را به کشورهای نامزد تبدیل کردیم. هر نامزد باید معیارهای لازم را برای عضویت در اتحادیه اروپا رعایت کند - این مربوط به حاکمیت قانون، دموکراسی، احترام به حقوق بشر و مبارزه با فساد است. شولتس در مصاحبه ای با Bild am Sonntagدر پاسخ به این سوال که آیا پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا تا پایان سال 2024 مطابق میل کی‌یف واقع بینانه است یا خیر؟
در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین به نوعی "پاداش نظامی" داده شده است، صدراعظم پاسخ داد که شرایط برای پیوستن به اتحادیه اروپا "برای همه یکسان است."
ولادیمیر زلنسکی در 28 فوریه سال گذشته درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران در بروکسل در 23 ژوئن اعطای وضعیت نامزدهای پیوستن به اتحادیه به اوکراین و مولداوی را تصویب کردند. برای شروع مذاکرات، کشورها باید تعدادی از شروط از جمله اصلاحات و تقویت مبارزه با فساد را انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала