شورای فدراسیون روسیه خواستار مجازات مسببین آتش زدن قرآن شد

© Photo / The Council of the Federation of the Federal Assembly of the Russian FederationПредседатель Совета Федерации Валентина Матвиенко
Председатель Совета Федерации Валентина Матвиенко - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.02.2023
اشتراک
ماتوینکو بیان کرد که شورای فدراسیون روسیه فورا از پارلمان‌ اروپا می‌خواهد که مسببین آتش زدن قرآن را مجازات کنند.
به گزارش اسپوتنیک، والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه بیان کرد: شورای فدراسیون روسیه از نمایندگان پارلمان اروپا می‌خواهد که علناً کسانی را که مسئول هتک حرمت به آثار مذهبی مانند آتش زدن قرآن در سوئد هستند، محکوم و مجازات کنند.
وی در کانال تلگرامی خود نوشت: سناتورهای روسی از نمایندگان پارلمان اروپا می‌خواهند که علناً اقدامات افراط‌گرایان رادیکال را به‌عنوان مظاهر عدم تساهل مذهبی محکوم کنند و اقداماتی را برای حمایت از حق مسلمانان و نمایندگان سایر ادیان در مورد آزادی مذهب انجام دهند و همچنین مسئولین اقدامات تحریک‌آمیز را به دست عدالت بسپارند.
وی افزود: مخصوصا عدم پاسخ کافی به اقدامات افراط گرایان توسط دولت ها و پارلمان های کشورهای اروپایی منزجر کننده است.
در ۲۱ ژانویه، دن راسموس پالودن فعال افراط گرا، قرآن را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم آتش زد و پیش از این از مقامات سوئدی اجازه برگزاری این اقدام را دریافت کرده بود و در ۲۷ ژانویه با آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان در نزدیکی سفارت ترکیه در کپنهاگ و در مسجد پایتخت دانمارک تجمعی برگزار کرد. اقدام مشابهی در بخش کنسولی سفارت روسیه در کپنهاگ انجام شد. دستگاه دیپلماسی روسیه چنین اقداماتی را محکوم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала