ترامپ خواستار ساقط کردن بالون جاسوسی شد که بر فراز ایالات متحده پرسه می زد

© AFP 2023 / BRANDON BELLترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد
ترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.02.2023
اشتراک
ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا خواستار ساقط کردن یک بالن جاسوسی در شمال این کشور شد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواستار ساقط کردن یک بالن جاسوسی در شمال این کشور شد.
"بالن را بزنید!" ترامپ در شبکه اجتماعی خود Truth Social نوشت.
پیش از این، سخنگوی پنتاگون گفته بود که یک بالون شناسایی بر فراز ایالات متحده مشاهده شده است. او از جزایر آلوتی از طریق خاک کانادا پرواز کرد و به ایالت مونتانا رسید. حرکات بالون توسط فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی (NORAD) ردیابی می شود. ارتش آمریکا معتقد است این بالون متعلق به چین است. آنها ظاهراً به دلیل خطر سقوط در مناطق پرجمعیت جرات نداشتند کاوشگر را ساقط کنند. وزارت خارجه چین اعلام کرد که حدس و گمان درباره موضوع "بالون جاسوسی چین" تا زمانی که همه جزئیات روشن نشود، به حل این موضوع کمکی نمی کند.
به گفته طرف چینی، بالن به دلیل وزش باد از مسیر منحرف شده است. توضیحی که واشنگتن را راضی نکرد. رسانه های محلی گزارش دادند که وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن سفر برنامه ریزی شده خود به پکن را در روزهای آینده به تعویق خواهد انداخت.
در ایالات متحده، بالن را با اطلاعات چین مرتبط می دانند. دونالد ترامپ و نیکی هیلی، فرستاده سابق سازمان ملل متحد، خواستار سرنگونی آن شدند.
یکی از مقامات پنتاگون قرار است به زودی با مطبوعات صحبت کند. و فاکس نیوز گزارش می دهد که نیروی هوایی ایالات متحده می تواند بالون را به محض اینکه بر فراز اقیانوس اطلس قرار بگیرد، ساقط کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала