مصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب + ویدئو

© Sputnik / Grigory Sysoevمصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب
مصاحبه ویژه لاوروف با اسپوتنیک در زمینه اهداف عملیات ویژه و فشار غرب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
اشتراک
لاوروف در مصاحبه ویژه ای با اسپوتنیک در زمینه اهداف و زمان عملیات ویژه در اوکراین و فشار غرب گفت و گو کرد.
سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز پنج شنبه، مصاحبه ای طولانی با دیمیتری کیسلیوف، مدیر کل خبرگزاری "روسیا سیوودنیا" با اسپوتنیک انجام داد. اسپوتنیک اظهارات کلیدی رئیس وزارت امور خارجه روسیه را منتشر می کند.
در مورد تاریخ اتمام عملیات ویژه
لاوروف در ابتدای مصاحبه تاکید کرد که هدف روسیه از یک عملیات نظامی ویژه، از جمله نظامیان و دیپلمات‌ها، حل "مهم‌ترین وظایف تضمین استقلال ما، تضمین منافع فرهنگ ما، افرادی است که می‌خواهند بخشی از فرهنگ روسیه باقی بمانند."
"همه ما می خواهیم این پایان یابد، اما این عامل زمان نیست که در اینجا مهم است، عامل اصلی در اینجا مهم است، عامل کیفیت نتایجی که ما برای مردم خود ارائه می دهیم، برای افرادی که می خواهند بخشی از فرهنگ روسیه باقی بمانند. و حکومت کی یف برای سالیان متمادی تحت تشویق غرب از هر چیزی روسی آن ها را محروم کرد."
وزیرامور خارجه روسیه یادآور شد که کشورهای غربی ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را مجبور به ترک مذاکرات کردند، علیرغم اینکه در همان ابتدا فرصتی برای حل و فصل اوضاع با ابزارهای سیاسی وجود داشت. از آن زمان، رژیم کی یف را با وعده‌های پیروزی در میدان نبرد، برای ادامه خصومت‌ها تحت فشار قرار می دهند.
در مورد مرزهای عملیات ویژه
اگر اکنون تلاش می کنیم توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را به مسافتی برسانیم که تهدیدی برای سرزمین های ما نباشد، پس هر چه سلاح های دوربرد بیشتری به رژیم کی یف عرضه شود، نیاز داریم تا آنها را به مسافتی بسیار دور تر از مرزهای کشورمان برانیم.
در مورد دلایل عملیات ویژه

پوتین به تفصیل اهداف، دلایل و اجتناب‌ناپذیری عملیات نظامی ویژه ما را توضیح داد و او این کار را نه تنها ناگهانی انجام نداد، بلکه پس از هشت سال طولانی، حتی بیش از هشت سال، با سخنرانی مونیخ در سال 2007، سال‌های بسیار طولانی با توضیح دادن به غرب که آنها در جهت نادرست حرکت می کنند و همه چیزهایی را که خودشان متعهد شده اند از جمله تقسیم ناپذیری امنیت در اروپا را تضعیف می کنند، انجام داد.

در مورد نقش ناتو در درگیری

کل ناتو علیه ما می‌جنگد، و در اینجا برخی صحبت‌ها و افسون‌ها وجود دارد که "ما نمی‌جنگیم، بلکه فقط مسلح می‌کنیم" . این مضحک است."

تسلیحات به همراه مزدوران به اوکراین تحویل داده می شوند
وی افزود: همه انواع سلاح‌هایی که اکنون به طور جزئی منتقل شده‌اند و به ویژه آن‌هایی که اعلام شده‌اند، به گفته کارشناسان، امکان کار بر روی این سامانه‌ها برای اوکراینی‌ها غیرممکن است که آموزش دیده باشند یا دوره‌های دو ماهه را گذرانده باشند. به گفته کارشناسان سامانه هایی وجود دارد که آموزش آنها در مهلت قابل رویتی غیرممکن است و در صورت تامین به احتمال زیاد این کار همراه با پرسنل نظامی انجام می شود و ظاهراً آنها به طور موقت در از ارتش مرخص می شوند و به عنوان مزدور ثبت نام می شوند."
در مورد نئونازیسم در اوکراین و غرب
چرا مردم از دیدن ایدئولوژی نازی که اکنون در قلب رژیم کی یف قرار دارد خودداری می کنند؟ تمام آن اظهاراتی که توسط طرفداران و دست نشانده های او بیان می شود، خب، من نمی توانم آنها را به غیر از تلاشی برای حل نهایی "مسئله روسی" ارزیابی کنم. روسیه باید یک شکست استراتژیک دریافت کند و برای مدت طولانی بلند نشود.
در مورد نقشه های غرب برای شکست روسیه
اورزولا فون در لاین، یکی از چهره های شناخته شده در کمیسیون اروپا، گفت که نتیجه جنگ باید شکست روسیه باشد و چنان شکستی که برای چندین دهه، برای چندین دهه نتوانست اقتصاد خود را احیا کند. این نژادپرستی نیست، نازیسم نیست؟"
در مورد اتهام بی حرمتی به یاد و خاطره قربانیان هولوکاست

همانطور که (رئیس جمهور سابق لهستان) والنسا گفت، ما بالاخره باید با روسیه برخورد کنیم. این به غیر از تقاضای "راه حل نهایی مسئله روسی" نیست؟ وقتی ازاندیشه پردازهای آلمان نازی که مشغول "حل نهایی مسئله یهود" بودند، نقل کردم و گفتم الان هم تمام اروپا را به رهبری آمریکا با شعارهای مختلف علیه ما جمع می کنند. معنی یکسانی دارد. در نهایت، در طی زندگی نسل فعلی، "مسئله روسی را حل کنید". بله، حتی اگر در اتاق های گاز این کار را انجام ندهید. اما برای اطمینان از این که روسیه به عنوان یک قدرت بزرگ دیگر وجود نداشته باشد، آن را به حیاط خلوت هل دهید، اقتصاد آن را نابود کنید.

روسیه از مذاکرات خودداری نمی کند
دیپلماسی ما کاری برای انجام دادن دارد. توضیح مداوم و روزانه آنچه در حال رخ دادن است، از بین بردن دروغ ها، به ویژه دروغ هایی که اکنون در مورد امتناع ما از مذاکره شنیده می شود.
وی افزود: "ما در حال تهیه چنین گزارش‌هایی در مورد آنچه امسال رخ داد، هستیم. آنچه را که موفق به کشف آن شدیم، و این نه تنها در مورد برنامه‌های بیولوژیکی نظامی ایالات متحده است، که آنها تلاش می‌کنند آن را انکار کنند، مانند همیشه دروغ می‌گویند، بلکه در زمینه مشارکت مستقیم ایالات متحده در انفجارهای خطوط لوله " نورد استریم" نیز می باشد. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به خاطر آورد و نشان داد که ایالات متحده چگونه به هژمونی خود دست می یابد.
هیچ مرزی در روابط روسیه و چین وجود ندارد
علیرغم این واقعیت که ما (روسیه و چین) اتحاد نظامی ایجاد نمی کنیم، روابط ما از نظر کیفیت ائتلاف های نظامی به معنای کلاسیک بالاتر است. هیچ گونه محدودیتی و موضوع ممنوعی وجود ندارد. این روابط واقعاً بهترین در تمام سالهای اتحاد جماهیر شوروی و جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه هستند.
اگر صلح می خواهید، برای دفاع از خود آماده باشید
من به صراحت طرفدار صلح هستم. من طرفدار صلح هستم. یادم نیست چه کسی گفته است: "اگر صلح می خواهی برای جنگ آماده شو." من با این فلسفه موافق نیستم. من این ایده را به اشتراک می‌گذارم که آن را اینگونه بیان می‌کنم: " اگر صلح می‌خواهید، همیشه برای دفاع از خود آماده باشید." من فکر می کنم که ما از وضعیت ژئوپلیتیک کنونی قوی تر بیرون خواهیم آمد و در هر شرایطی می توانیم حتی موثرتر از خود دفاع کنیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала